Testar lite.. Fucking blogg.se har strejka...

dsc00256 (MMS)

Testar lite.. Fucking blogg.se har strejkat idag, morr! Men så här blev i alla fall mitt kök med mina "nya" hyllor..


Borås nästa, håll tummar och tår för att b...

Borås nästa, håll tummar och tår för att bilarna håller, jag är lite osäker haha.. Och nej det är inte min skruttnissanbil det är två andra.. Känns lite osäkert med tanke på att bilar har en tendens att gå i kras bara jag kommer i närheten.. Nåväl det går ju både bussar och tåg hem, tror jag, hoppas jag.. Vi får se om jag kommer hem eller inte helt enkelt, living on the wildside ! ! Haha


Jaha här kan man inte ens få ha ont i tårn...

Jaha här kan man inte ens få ha ont i tårna ifred utan att mormor ska bli DRAMAQUEEN och bli påkörd av en buss.. Inte för lite ynklighet kan hon unna sitt förstfödda barnbarn.. Nåja operationen av hennes krossade armbåge (hon ska få en helt ny, vilket bevisar att det finns reservdelar att tillgå bra för mig) blir imorgon istället för på torsdag som var sagt från början.. En vecka hade de tänkt att hon skulle få vänta, stolpskott, men nu blev det som sagt tidigarelagt.. Lilla mormor, tycker faktiskt synd om dig.. Puss<3


Kan man ta alvedon mot tåvärk?

Kan man ta alvedon mot tåvärk?


24 eller 84??

ja hur många år är det egentligen jag blir till hösten??

kroppen och huvudet har inte samm tidsräkning kan vi lätt säga..

och jag tänker inte ens ägna detta inlägg åt mina uppfuckade knän, utan min jäkla rygg.. eller höften är det ju från början som ställer till det så resten är åt H med..

måste hela tiden tänka på hur jag sitter eller står eller ligger, en kort kort stund kan jag sitta på ett sätt sen måste jag ändra ställning, ett barn på jobbet idag undrade om jag var kissnödig.. nej vaddå frågade jag.. du kan ju inte sitta still... hmm dags att ta tag i detta kanske..  en amputation känns inte långt borta..

sen har jag skoskav på höger pektå med

nåja dagen har förövrigt varit riktigt bra.. öppnade idag så jag slutade tidigt.. gick hem och grejsade lite tills maulin kom med vrålåket och hämtade upp mig så bar det av till forsheda för en trevlig stund med kaffe och prat.. ♥ synd att det blir så sällan..

nu blire sängen, my best friend just nu, vi har spenderat mycket tid tillsammans denna veckan, idag var jag faktiskt lite otrogen med soffan i personalrummet, men inte hjälper det inte.. trött konstant hela tiden..

buhu vilken lipröv jag är..
(är i allafall medveten omdet, det är väl positivt)

fridens


Öppnade en konservburk med majs idag på jo...

Öppnade en konservburk med majs idag på jobbet, eftersom vi inte behövde så mycket så tog jag en tesked till hjälp när jag hällde upp det i skålar (ve och fasa om jag bara vänt upp och ner på burken som jag brukar göra) HOPPLA där låg en ca 2 cm lång LARV! Död visserligen men fy så äckligt, matlusten flög iväg fortare än kvickt trots en kurrande mage.. Jag kommer nog kolla sånt lite noggranne nu.. Blä!


Jag blir så trött

Jag är quite fucking irriterad.. ni känner kanske igen er, man får ett sms där det står typ: hej! Bla bla bla. Du hör ju aldrig av dig. Kram Men HALLÅ! Om vi inte hörts av så är det antagligen på grund av följande anledningar: 1. Jag har inte ringt eller smsat dig 2. Vi har inte sprungit på varandra ute någonstans 3. DU HAR INTE HELLER RINGT ELLER SMSAT MIG HELLER Det allraste värsta är ju när personen i fråga dessutom är en sån där upptagen person som man måste boka tid med flera veckor i förväg om man ska ses, och som har väldiga problem med att svara på samtal eller sms.. Kanske låter hårt, men är det så att det alltid är jag som ska vara den som hör av mig så kan det lika gärna vara.. Jag hör av mig till de som hör av sig till mig funkar inte, det säger väl sig självt, behöver man väl inte vara rymdforskare för att förstå? Oavsett om man hörs ofta eller sällan så får det ju vara på bådas initiativ.. Oj då! Vilket positivt inlägg, ni känner att ni fått en injektion glädje? Nåja så får det bli ibland.. Men det värsta när man råkat ta ut sina aggressioner så folk kan läsa om dem är när folk inte själva i tysthet kan ta åt sig om de känner det, utan måste fråga om det är dem jag menar.. Känner du dig träffad så bättra dig bara.. Fridens

till Gren

♥♥♥

till dig Gren, vad det är bra att jag har dig

 

 




♥♥♥
du är den bästa för mig


Oj då. Var den full när vi började igår? D...

dsc00242 (MMS)

Oj då. Var den full när vi började igår? Det blev ombytta roller sen.. Kvällen var trevlig trots att det inte var så mycket folk ute.. Hade ju världens bästa flickor med mig, då kan det inte bli annat än bra.. ^^ idag blir det kalas för Kentagent klackarna i taket idag också med andra ord, bror min och jag har med oss personligassistent/chaufför, inte illa va? Stackars fisen som ska stå ut med oss.. Men det är självvalt ..


hej hej fia

halloj fia!!
hoppas verkligen att det första du gör är att besöker bloggen när du kommer hem..
jag har försök blogga en del när du varit borta, har la gått lite si sådär med det.. så du har inte så himskans mycket att läsa ikapp.. good for you!! so you can heng with me instead liksom..
<3 <3 <3
gren

Jag har en spindelvän som bor utanför mitt...

dsc00240 (MMS)

Jag har en spindelvän som bor utanför mitt köksfönster.. Tror han heter Steve, Spindeln Steve, det låter väl bra?? Han har gjort ett jättestort spindelnät, det syns nog inte på kortet, men är typ 40cm i diameter.. En arbetsam herre den där Steve, det blir väl kanske så när han inte har nån teve..


bilen, nu vet jag vem som ska fixa henne

eftersom min kära bil, Shyfilis, har ett mycket svårlöst problem, iaf tycker nog B&M det.. för de har ju haft henne lika mycket som jag själv snart..  tror de ska ta och ringa supervikarien.. för att feldiagnostisera och felbehandla kan ju inte vara så bra för stackarn.. (jag börjar dessutom tröttna på att ha lånebil så ofta,,



Överambitiös städning? Nej jag förstår int...

dsc00238 (MMS)

Överambitiös städning? Nej jag förstår inte vad ni menar.. Haha..


Bakat bullar idag, en herrans massa måste ...

dsc00237 (MMS)

Bakat bullar idag, en herrans massa måste jag erkänna, men det är ju alltid bra att ha i frysen.. Efter bullbaket blev det svampskogen, jag plockade kantareller.. Givetvis med livet som insats, som vanligt.. Så nu har jag krupit ner i soffan, nyduschad, i min ziperall, med en kopp te och nystekta kantareller på mackan.. Det är livskvalitet det..


ny vecka!!

underbar måndag idag!! hade lite bortfall av barn på jobbet så fyra barn och två fröknar.. lyx för de barnen att få känna att fröknarna hinner med dem, det händer inte så ofta.. eller bara en sån sak som att vi kunde pausa i ett spel och fortsätta nån timma senare, bara för vi ville.. inte behöva följa schemat som annars är ganska strikt, att 1-5åringar ska ha ett schema är ju egentligen rätt sjukt..

frukost

fruktstund

samling

ute

lunch

vila

fri lek

mellanmål

hem

 

när ska de hinna vara barn egentligen? på sommarförskolan, och det är (oftast) de stackarna som inte får så mycket semester med sina päron..
men när jag blir världshärskare, då ska det bli ändring på det.. så det så

fridens


RSS 2.0