tantvarning?

nja, tantvarning är väl att ta i men ålderstecken är det nog, eller mognadstecken..
jag valde en lugn helg hos farfar framför partyparty..
varför?
för jag kände för det.. var här för någon helg sen så det var inte dåligt samvete..
bara totalt omotiverad till att festa över huvudtaget..
tragiskt? nja, mer tragiskt med de som måste fylla sin lediga tid med alkohol, eller? nu kan ju jag iofs festa utan att dricka, men det är inte alla som kan festa ihop med folk som inte dricker.. DET är ju tragiskt..
och nej detta är inget moralinlägg för eller emot någonting.. bara ett konstaterande att josefin jonsson just nu är inne i en oparty period.. har ju perioder som är totalt tvärt om men just nu lockar det inte för fem öre.. shit, säg inte att jag blivit vuxen, hua det är inte det jag vill.. hemska tanke..
denna sommaren har jag inget ledigt alls typ.. eller en vecka hade jag innan midsommar, en underbar vecka trots vädret.. hade lillmonstret som är min lilla solstråle..

nu är det en vecka då det bara är jag och L som jobbar = WUNDERBAAR
sedan en vecka med L och en till = förhoppningsvis wunderbar
efter det en vecka med L och en till och en till = förhoppningsvis wunderbar
sen en hel vecka i köket på törås med L = perfekt
och så givetvis en massa underbara barn.. I LOVE MY WORK.. visst är det jobbigt ibland, kan bli skogstokig på både barn, föräldrar och kollegor mellan varven, men det vägs upp med allt det positiva jag möter resten av tiden..

barndomsminnen deluxe..
en av mina faboritplaser på jorden.. tångudden, v.förlunda, gbg, hos min farfar <3
självklart väljer jag detta framför en kväll på typ sigges..
ha vad jiddrar jag om, vuxen? nae, inte än.. bara en vanlig livnjutare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback