Förmiddagsfika! Var så inne i att spela me...

Förmiddagsfika! Var så inne i att spela memory så jag glömde av att ta rast, blev typ utklassad, och jag gjorde mig bara på första omgången för att se hur duktigt barnet var.. Sen gjorde jag typ mitt bästa, men det Är ju bara att inse att mitt minne Är helt Fucked up.. Det var väl en surprise va? Haha.. En smörkniv har ju bättre minne än mig.. Helt ärligt så Är det riktigt illa just nu.. Men kommer i alla fall ihåg vad jag heter och vart jag bor (glömmer dock av postnummer och vart jag lagt nycklarna dit men det Är en annan grej) kan man byta minneskort på människor? Skulle inte varit helt fel i så fall, jag tar två!!


Sen rast idag! Skönt, ibland i alla fall.....

Sen rast idag! Skönt, ibland i alla fall.. blev att jag drog igång och gjorde gröt med några barn åt gången till deras grötskålar med kanelstång i.. Stötte dock på ett litet problem, kanelstängerna luktade kryddpeppar.. haha.. Men vi pudrade på lite mald kanel också så blev det mer juligt, och trovärdigt.. När jag rastat färdigt Är det en och en halv timmas hard work innan jag beger mig till den däringa vouti tösen.. Får sysselsätta mig själv i hennes bo i någon timma innan hon kommer hem.. Sedan blir det myskväll med rolandz på tvn..de e nice! Ciao


trög eller störd



en del folk framstår som oerhört tröga, men jag tror inte at det är just det som är felet, jag tror att de inte har förmågan att lyssna på andra människor, de blir störda av att andra pratar.. tyvärr är det ju vi andra människor som får lida för det..  jobbigt? JA! vad kan vi göra åt det? VET INTE!  kanske påpeka det.. "om du börjar lyssna på mig din dumme jävel så ska du se att du förstår lite bättre" men då borde man kanske känna personen ganska väl om man ska våga säga det.. och vem fan orkar lära känna en sån person väl?? sheisse det finns inget hopp för mänskligheten..

josväntskalender

josväntskalender är en slags adventskalender som kommer att dyka upp på bloggen.. något direkt tema får vi se om jag lyckas med.. men det kommer förhoppningsvis dyka upp ett nytt inlägg varje dag klockan 12 från den 1 december till den 24..
(shit vad jag får anstränga mig nu)
har någon ett förslag på tema så tas det tacksamt emot.. annars blir det som det blir..

inneboende

jag har en inneboende i min dator.. jag är nästan helt säker på det.. den låter och har sig i tid och otid..  inte genom högtalarna utan innifrån. vill han förmedla något från botten av sitt hjärta kanske?? jag vet inte men det klickar ibland och piper litegranna ibland med,,  är kanske hemsökt?? det tror jag, det är ett spöke som bor i min dator..  troligen kan han (elaka spöken är manliga) styra över vad jag gör på internet och i skrivdokument.. det är spökets fel att jag ibland stavar fel, och de kompletteringar jag fått skyller jag fullt ut på spöket.. shit vad läskigt hur gör man sig av med ett datorspöke?? h  j  ä  ä  ä  ä  l  p  .  .  .

Kattungar i november det Är grejer det

foto_0890 (MMS)

Kattungar i november det Är grejer det


PAPPA: ska du med in eller (i servicebutik...

PAPPA: ska du med in eller (i servicebutiken) JAG: eeh ja. PAPPA: vågar du det då? JAG: eeh nej PAPPA: nej du har väl rånat dem ett par gånger? JAG: Ja, men det Är ju länge sen nu, juni var senast.. Och då hade jag ju andra glasögon.. PAPPA: Ja. Och helskägg.. Till svar mumlade jag bara, ti hade manligen kommit in i butiken för länge sen och folk kollade lite konstigt på oss.. undrar varför, sånt stoppar ju inte pappson direkt.. Haha


lättpåverkad

jag är lättpåverkad.. på många sätt.. dels så blir jag lätt arg och besviken för småsaker (har blivit mycket värre nu det sista vilket iofs inte är så konstigt) sjukt jobbigt att personer som vet om det inte kan tänka sig för lite extra,men det är väl så när det inte syns.. mina knän krånglar ju också (fast inte alls lika mycket som psyket) och då ska jag ta det lugnt var försiktig med knäna, gör inte si gör inte så.. men HALLOn knäna vet jag hur jag ska hantera när de fuckar ur, det vet jag inte när det gäller sinnet.. dessutom kan knäna fixas på två sätt, träning eller operation och träning.. psyket går inte att operera tror jag, och skulle det gå vill jag nog inte utsätta mig för det.. träning skull säkert hjälpa, men vet inte hur jag ska träna.. jag och fisen kör ett slags träningsprogram runt två timmar varje eftermiddag, hoppas det kan ge resultat iaf..
blöh!! nu fick jag det ur mig.. känns det bättre?? nae, inte direkt, eller lite kanske..
kan ju hoppas det kan ge resultat om de som brukar prvocera mitt sinne läser.. vågar vi hoppas??

andra saker som visar att jag är lättpåverkad är att jag väldigt lätt tar till mig andra människors ord (sayings).. i morse när jag skulle äta frukost utspelar sig följande dialog
puppi: vad ska du göra, vad ska du göra?
josie: det du
puppi: jag ska iaf ta en cigg
josie: jag ska ta en smeg


SMEG!
ett ord min bror använder, det är förkortning för smega, som i sin tur är förkortning för smörgås.. varför börjar jag använda det ordet? tycker ju mest det är stört att han använder det.. han sätter dessutom ihop det med andra ord så det blir tex smegpålägg yey, han sparar en hel stavelse!!  lyckosmurfarna hoppar!! och sveriges befolkning undrar vad han ska göra med den sparade stavelsen och den fjärdedelssekunden han sparade? blir det något världsrevolutionerande?? troligtvis inte..
TRÄHATT är ett annat ord jag börjat använda, tack pappa!! haha.. det används flitigt i hus nummer 13-14 avdelning 14 här på B-vägen..
pappson har även lärt mig en del bosniska, jag vet inte hur det stavas, och google översätter inte till bosniska men på kroatiska stavas de žaba uttalas typ chabas på rikitigt tror jag, pappson uttalar det chabats.. "hörru chabats! skulle vi åka eller" fivk jag höra alldeles alldeles nyss.. vad betyder det då?? jo GRODA är det en komplimang att bli kallad det?? jag vet inte.. vad tycker ni??

detta ser ut att bli ett långt inlägg.. men när det ändå blivit riktigt längt kan det lika gärna bli ett par raader till..  tror inte så många orkar läsa allt iaf och då kan jag ju hålla tummarna för att det är stavfel och gramatiksfel som missas..

för att nu fylla ut de sista raderna som bara kommer skummas igenom tänker jag berätta att jag nu ska åka iväg till Hylte.. en varning om eventuella kusiner följer min blogg.. men eftersom  de inte kommer läsa detta så är varningen onödig, men de kanske lär sig nåt till nästa gång i så fall..

snabbtanke som slog mig angående läsande:
skönlitteratur läses för att slappna av därför läser jag inte alla ord ordentligt utan läser rad för rad istället för ord för ord..
facklitteratur (skolböckerna) läser jag överskrifter och sedan ca vart tredje ord i de stycken som jag tror är relevanta..
josser.blogg.se bör läsas ordagrant men inte tolkas så..

nehe nu ska jag avsluta inlägget som jag knåpat på ett bra tag nu.. 

adiö



Här sitter fisen och chattar med illegalt ...

foto_0886 (MMS)

Här sitter fisen och chattar med illegalt multitrögtänkta personer, har sällan hört hennes söta mun säga så mycket elaktheter på en gång, tur att hon bara hinner skriva knappt hälften.. passa er för att hamna på hennes dissa-lista.. Haha.. Me green you long tid


frajdej

en del saker vet man utan att ha bevis för det, när jag hamnade på psycodads blogg så besannades mina vetanden:

I vin finns kunskap,
I öl finns frihet,
I vatten finns bakterier.    kolla här för att få förklaring


funderar på om jag ska ta dett till mig och viga helgen därefter, men nae, orka.. i såfall får det vara rejäl peppning av josé ska ni veta..


idag borde jag nog få reda på vad arenalåtar är för något för det var ju inte en jävel som visste det,,  DÅLIGT AV ER


sitter hemma hos fisen just nu och blir alltså tvingad att se på idol, YEY! och för att jag inte ska slå över nu när hon smitit iväg för att hämta sin bil så gav hon mig ett uppdrag, dock vet jag inte riktigt vad det var för uppdrag, tror jag skulle komma ihåg vemsom sjungit om hon missar någon.. får se om jag tar uppdraget på allvar eller inte, troligtvis inte, KOLLA TEXT-TV SEN FFS!!

appropå idol, läste någonstans att nån av dem (jay?) testats positivt för droger.. men hallå eller, ramaskri i hela sverige!!  ååå men gud vad farligt (eller det kan det ju iofs vara) men är det speciellt förvånande?? nej..  det är en himla massa folk som söker in till ett musikprogram för att blir rockstars.. eller nä, popstars är det ju.. åtminstonde kändisar i någon skala, och vad gör kändisar mest och bäst?? THEY DO DRUGS!! (Nej jag drar inte alla över en kam men rackans många håller mest på med det när de blivit "kända"..)
dessutom så tror jag att det är fler än folk tror som röker och sånt lite då och då.. försespråkar det inte men det är vad jag tror..

FIA: Gotlänningar ska visst vara väldigt pigga i sängen.. kanske ska byta ut **** mot honom (nickar mot Olle på TVn)
vad svarar jag på det?? ingenting, jag bara skakar lite på huvudet och funderar på vart jag ska låsa in henne..
nu ropar hon från köket:OLLE, MY MAN!!
vad ska man säga? eller kvinna..  hoppas hon iaf fixar popcorn när hon är där, låter som något åt det hållet.. ME LIKE!!

adios redöörs

yey!!

verrrrry nice, jag hittade detta inlägg i en blogg, det handlar om
pizzakartonger, jag skrev ju ett inlägg om runda kartonger för ett tag sen
någon underbar människa har nu kommit med lösning
eller det var i asien typ som det uppfunnits.. men bra ändå..
asiater förresten, är de inte lite konstiga?? de är typ världsledande inom tekink, alla samrta uppfinningar kommer därifrån, men de har ännu inte kommit på GAFFELN utan de envisas med att käka med sina grenar.. och så räknar de fortfarande med kulramar, det kan ju vara kul men tar la onödigt mycket plats i handväskan/byxfickan, men de kanske uppfinner nån Iphoneapp som är en kulram.. jag vet inte, är inte så insatt i ifön-världen



TESTING

TESTING TESTING ONLY TESTING

TRE FRÅGOR!

ETT: HUR KOMMER MAN PÅ ATT MAN KAN GÖRA DETTA?
TVÅ: HUR HITTAR MAN TRE TILL SOM ÄR LIKA DUKTIGA?
TRE: VARFÖR TÄVLAR DE INTE I TYP OS?
FYRA: VARFÖR HAR DE INTE HÖRT AV SIG TILL MIG?
FEM: VARFÖR KAN JAG INTE RÄKNA?

HORSEMAN A DRESDEN homme cheval babass
Uploaded by babass59. - Full seasons and entire episodes online.

wensdej

onsdag är grey´sdag bara så ni vet.. verrrrrrrrry importante. (spanskt uttal)
hur ser livet ut annars en onsdag i josefin jonssons liv?
det är ganska så segt, incoming förkylning och honungstebrist och mens
allt på en gång, precis som det ska vara.. och min kära syper symaskin BETTAN
har gått och blivit lite krasslig, funderar på om det är honungsvatten som gäller för henne med
bror fick paket idag från hans vännor i landet i väst (norge alltså)
det fanns en slags rödtråd blan presenterna.. en musmatta med handledsstöd
stödet utformat som en (skriver inte hela ordet, men det börjar på s och slutar på tjärt)
en willywarmer - wild snoppvärmare med andra ord..
och en mugg.. på första bilden är det ingen dryck i, på andra bilden är det varm dryck


broren min hade också fått ett reklamblad hemskickat.. helt klockrent att det var adresserat till POKÉMONCENTRET AB, trots att han inte varit Pokémontränare på ganska länge, han är ju strutsfarmare nu.. (info tagen från hitta.se) tror han var attackdykare emellan men är inte säker



wunderbaar..
ha en underbar natt tillsammans..

Rast idag igen! Det är inte illa, vad jag ...

Rast idag igen! Det är inte illa, vad jag ska skriva om vet jag inte riktigt.. En liten question till er.. VAD ÄR EN ARENALÅT? Någon som har något exempel? sjung gärna in ett exempel och smsa till mig! det kommer inte hamna på bloggen (Hehe) nej då jag Är ju ett sånt där tekniskt stolpskott, så jag reder nog inte ut att få in det här.. Nu folket ska jag fortsätta jobba lite till, spela memory tror jag det Är som gäller.. Tjingeling!!


RSS 2.0