allvarligt

ALLVARLIGT!!!
SEREOUSLY!!!
EN SEREO!!!
ALVOR!!!

barn med smink.. det är INTE OKEJ!! visst är det charmigt när de lånat mammas (eller kanske pappas, vem vet, jag dömmer ingen) smink och kladdat på och blivit helt underbart söta (?) men när man (läs jag) hittar gamla elever (som inte är mer än 7-8 år gamla) på facebook (nej jag lägger inte till dem som vän, lite proffesionell är jag) och deras profilbilder är en bild på dem sminkade, på riktigt, då blir jag lite hysterisk och gråter inombords.. har deras päron sminkat dem? och i så fall: VARFÖR?? eller har de gjort det själva?? och i så fall: VARFÖR kan de sminka sig så?? deras ögonskugga är snyggare lagd än min (vilket är en jäkligt dålig jämförelse eftersom sminkning inte är min starka sida) och de har något lilaaktigt läppglans/läppstift och posar som en fullfjädrad fjortis.. allvarligt men med pussmun och lite hundvalpsögon..  jag mår helt ärligt riktigt jäkla dåligt ända in i själen.. vart tog lekfullheten vägen? varför har de facebook överhuvudtaget?? barn SKAvara barn så länge det någonsin är möjligt.. som det är nu är de spädbarn och barn i ca 8 år.. sedan är de ungdomar i 9 år.. efter det tycker de att de är vuxna.. och det ska de sedan vara RESTEN AV LIVET! (cirkus 60 år)..  HALLÅ ELLER!! dra ut på barndommen så länge som möjligt så kan ni vara ungdommar längre och därmed korta ner livet som vuxen..  för let´s face it man har gott om tid att vara vuxen..

Kommentarer
Postat av: Moa

bra skrivet!!! jag håller med dig att det ska få vara så fattar jag inte men detta kommer jag att länka från min blogg nu!

Postat av: Jelica

Håller med dig!

Jag visste inte äns vad smink var förrens typ i 8:an då man började använda det.

Dock har jag bara erfarenhet av mascara, kajal/eyeliner. Har nu på senaste tid jobbat mig upp till att köpa en concilpenna.

2011-01-08 @ 15:17:39
URL: http://ietthusiskogen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback