sluta våldta svenska språket

minsann!! det är jag och knatten! men liksom hur jäkla svårt kan det vara DE och DEM! allvarligt talat, det är så jag tillochmed tycker bättre om att folk använder DOM, och det är ju egentligen något som mån får i t. ex. en domstol.. kanske ska ha både lite matblogg och SPRÅKSKOLA!! för jag får rysningar varje gång någon skrivit fel, och det blir fler och fler gånger om dagen..  på gymnasiet hade jag en diskussion med min svensklärare (för det heter faktiskt inte svenkalärare, lika lite som det heter förskolelärare) där jag hävdade att man inte förtjänade ett VG på nationellaproven i svenska B om man inte kunde använda de och dem på rätt ställe..  det höll hon inte riktigt med om men tyckte absolut att jag skulle bli svensklärare eller författarinna när jag "blir stor".. haha  inte riktigt det jag valt men att skriva böcker är ju inte för sent att börja med än eller? får ta och ge ut bloggen i bokformat kanske, perfekt julklapp till nära och kära haha..
sedan har jag ju ganska stora problem med särskrivning också.. ganska många personer som jag läser om som gått och blivit svart håriga.. men hallå eller? det finns rakhyvel om du gått och blivit hårig så det stör.. är det ett omedvetet stavfel där personen i fråga sluntit (slinta, slant, sluntit?) på tangenterna är ju bara ett kul avbrott i vardagen.. 

på torsdag ska jag och malin ta tag i våra liv.. bara så ni vet.. haha!!

ciao, take care, make love not war, love josser not usama..  ja ni fattar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback