varning: josefin funderar

alldeles för tidigt kommer julsakerna fram, i affärer och i folks hem.. jultidningar ska man ta ställning till runt midsommarstången ungefär.. (källa: nogrann forskning gjord av josefin)
sen tas de förbannade tomtarna och allt som hör till dem bort för tidigt..

seriously!!
ni (ta åt er ni som missbrukar julpyntstraditioner) tar fram det för tidigt och tröttnar då på det tidigare.. eeeh.. med denna trend som tycks vara kommer de stackars tomtarna snart behöva ha bastkjol på sig för att inte dö av värmeslag bredvid solrosor och prästkragar.. detta händer inte med nån annan högtid.. eller jo lite då.. nyårsraketer och påsksmällare (behöver vi gå in på mina åsikter om dem?? nae, kolla mitt
nyårsinlägg, jag letar fortfarande efter sniglar. det är nog inte riktigt säsong för dem än misstänker jag för letandet går sådär) de är ju jävligt svårt att hålla sig till tolvslaget så många (de förtjänar cykelstraffet: cykla två mil utan sadel uppe på tågräls framför tåget) skickar iväg dem för tidigt.. ALLT FÖR ATT SKRÄMMA ÄNNU FLER STACKARS DJUR OCH FÖRSTÖRA NATUREN LITE EXTRA..

nu gick jag i spinn lite där.. men det jag ville få fram var detta lilla julpyntningsschema:

förstaadvent - ljusstakar i fönstren
kanske typ två veckor senare - tomtar och sånt krafs
dan före dopparedan - julgran

sen ska allt ut tjugondagknut.. (dispens kan sökas hos MIG för granen om den barrar för mycket)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback