GOTT NYTT ÅR

får väl ta och önska er ett gott nytt år!!
så här kommer det:


GOTT NYTT ÅR





det var väl ungefär det..

skjut inga reketer är ni snälla..

de som roar sig med det önskar jag får en snigel på ögat.. så det så!!

feeling good..

ligger på mage i sängen, eftersom jag intalar mig själv att det är bättre för ryggen.. (än att halvligga i soffan) lyssnar på mina måbralåtar, den lugna listan..
vet inte om brolle eller elvis gör den bäst, hittar inte den versionen med elvis som jag gillar bäst.. den finns på spotify annars för er som vill ha den riktiga varan..


hummmm

det är lite dåligt med läsandet av min blogg tycker jag.. och inte minst kommenterandet.. skärpning!!

kissekotten


Hmm.. Jag undrar vad jag drömde precis inn...

Hmm.. Jag undrar vad jag drömde precis innan jag vaknade, brukar ha lite koll på det men inte idag.. Anledningen till att jag undrar är att jag i sömnen hörde en gånggång, och på något sätt måste den passat in i drömmen för jag vaknade bara till lite och tänkte något om fångarna på fortet.. Det var bara det att det var fler än jag som hörde gånggången, för fanny kom inspringande, hoppade upp i sängen och ställe sig på och fixade en djuprengöring av mitt ansikte.. Gånggången från fångarna på fortet kom inte från la boule utan från fiajohanna.. Hon kom in i mitt rum utklädd till sumobrottare och spelade lite.. Eller nä, hon skickade ett sms, och min smssignal låter visst så, "Boooingngng"


josse humor

äkta humor det är anna blomberg
gå in på youtube och kolla några klipp..
kåta gun brukar även vara med mig och festa ibland. så bjud mig på party så kan få stöta på gunsan.. och det vill man ju eller?

roligast är det ju om man sett en del av elisabeth höglund innan och mona med då..  men om ni missat dem så kan ni kolla på nästa klipp, där behövs inga förkunskaper..

love her!! fåävä

 


blev ju faktiskt rikigt nöjd

fick den äran att sköta paketinslagningen idag.. jag kanske är den enda men jag tycker faktiskt det är kul att slå in paket när det bara är något enstaka och jag har tid och material att fixa till det snyggt



fyller man år på nyårsafton får det ju vara lite stil på paketen, kan ladda upp bild på kortet senare men vill anonymisera det lite först..
(det var mina strumpbyxor som fick sätta livet till och bli fluga.. så jag får gå barbent på nyår.. grrrr)

missinassen

onsdagen kom och gick och josefin har hunnit med massa viktiga saker bla:

*slå in två julklappar och en födelsedagspresent, samt göra ett kort

*blodat ner halva jem & fix

*beklaga mig för kentagent om min svåra skada, den syntes inte så jag tryckte febrilt på fingret tills det kom en liiiiten droppe, kentagent tyckte inte synd om mig, men så fort han gått sprack hela såret och jag började blö igen, typ en timma YEY!

*hämta (och sedan också äta) PIZZA

*pyssla ihop två örhängen, blev dock orangea så ska göra två nya i silver eller vitt

*titta på när kentagent byggde skafferi

*titta på när mammsen målade skafferiet

*titta (och skällt lite) på Wilma som lyckades bli blå när hon hjälpte till med skafferimålandet

*titta på Zorro

inte illa va?? nu ligger jag nerbäddad med mina fina hundar.. fanny har placerat sig bra så hon kan flåsa (och vid behov slicka) mig i örat hela natten. wilma ligger sked utmed mina ben.. tur inte öronen sitter vid knäna för hon snarkar som ett helt sågverk..

GOOD NIGHT!

Dresscode i ödemarken^^

dsc00010 (MMS)

Dresscode i ödemarken^^


Borås i morgon eller inte, det är frågan.....

Borås i morgon eller inte, det är frågan.. Känner mig inte helt pepp för sådana till hälften utomhusaktiviteter, bekväm som man är liksom.. Och utan vinterjacka så hade jag ju hellre spenderat shoppingen inomhus, får ju slåss med tusen folk oavsett.. Blöh hade ju samtidigt behövt köpa ett par saker inom det snaraste.. Gud vilka i-landsproblem jag har, jag vet men ändå..


Årets Edward-pris

nej det är inte något twilight-pris, det är ett pris som ges till årets underhållare..
riktiga giganter som har fått det tidigare år..  eler vad sägs om:

1983: Hans Alfredson
1987: Helt Apropå
1989: Lasse Brandeby
1990: Galenskaparna/ After Shave
1991: Åke Cato och Sven Melander
1992: Povel Ramel
1994: Robert Gustafsson
1998: Thomas Petersson
1999: Fredrik Lindström
2002: Suzanne Reuter
2003: Anders Jansson och Johan Wester
2007: Babben Larsson
2008: Ola Salo
2009: Claes Malmberg

detta var bara några pristagare.. de viktigaste.. (enligt mig naturligtvis för det är jju min åsikt som är den som gäller) i år står det mellan nästan bara bra underhållare.. :
länk till sidan



SISSELA BENN. Fick sitt genombrott för några år sedan som tonårstönten Filippa Bark. I år har vi sett henne som Anneli i SVT:s dramakomedi I Anneli, ena stunden blyg och försagd, andra stunden skamlöst ärlig, och som sidekick till Robin Paulsson. Foto: Cornelia Nordström

Filippa Bark liksom.. centralskolan.. behövs det skrivas mer?? helt klart värdig vinnare!


ROBIN PAULSSON. Skånsk ståuppare som sedan 2006 har sin egen uppskattade talkshow i tv, Robins. Det är också där han uppmärksammats för sina träffsäkra imitationer av en annan skånsk stjärna, Zlatan Ibrahimovic. Foto: Christian Örnberg

Robin Paulsson he´s my man, helt klart en värdig vinnare du med


ANNE LUNDBERG, folkkär tv-profil med många strängar på sin lyra. Antikrundan, Landgång och Himlen kan vänta är några av hennes TV-program plus den egna, direktsända pratshowen från Ystad. På meritlistan finns också två segrar i På spåret tillsammans med Johan Wester. Foto: Christer Wahlgren

du må ha många strängar på din lyra om jag kollar vad de skrivit om dig.. men nae med detta startfältet bör du inte vinna detta enligt min mening, som ju är den som räknas



BJÖRN SKIFS, still going strong, som under hösten lyckades fylla Malmö Arena fyra gånger om med sin senaste show. En show som speglar den svenske nöjesveteranens långa och framgångsrika karriär och som setts av en kvarts miljon människor. Foto: Andreas L Eriksson

skifs, skifs, skifs eftersom min kära mor varit förälskad i dig i årtionden så vågar jag ju inte skriva något dåligt om dig, men årets underhållare? nae det vet jag inte, du har underhållt mer än så. du är ju till och med med på bild i vår almanacka för 2011


JOHAN ULVESSON, med ett förflutet i många Povel Ramel-produktioner, som framträdande medlem av Lorrygänget och med sin egen sitcom c/o Segermyhr. Den gångna sommaren har han roat skåningarna i Gröna hissen på Fredriksdalsteatern. Foto: Tomas Leprince

ulvesson du är en stjärna för sig.. både jag och mamsen drar citat från dig i alla fall ett par gånger i veckan.. klart vore en värdig vinnare!


MÅNS ZELMERLÖW, mångsidig sångare och musikalartist, som också lett Melodifestivalen. Aktuell med en splitterny jul-skiva och som Romeo i musikalen Romeo och Julia, som får premiär på Göta Lejon i Stockholm under årets sista skälvande minuter. Foto: Robban Andersson

måns, mammas blivande svärson om hon får bestämma, kan ju itne säga annat än att du helt klart är värd att vinna.. kul detalj att robban andersson tagit kortet.. skulle ju kunna låtsas att det är min kusin som tog kortet..


ANNA BLOMBERG, lät först tala om sig som Kåta Gun i tv-serien Kvarteret Skatan. Och i en annan uppmärksammad tv-serie, Starke man, har hon haft en central roll som den luttrade och sönderrökta kanslichefen Gunvor Halldén. Foto: Joel Nilsson

Anna Blomberg, me love you.. som kåta Gun är du underbar, men också i alla parodier på lill babs och de kvinliga partiledarna för att inte tala om svenska hollywoodfruarna.. vinner du kan jag dö lycklig..


HENRIK DORSIN, komiker, skådespelare och revymakare, och flitigt förekommande i olika tv-sammanhang. Inte minst i humorserien Grotesco, som slagfärdig bisittare i Parlamentet och som den snåle Ove Sundberg i succéserien Solsidan. Foto: Magnus Jönsson

Dorsin, skoj som tusan oftast, dock spelar du oftast läskiga personer som ger mig kalla kårar men det är nog det som gör dig bra.. skräckblandad förtjusning helt enkelt


JOHAN GLANS, skånsk ståuppare som under åren fått skrattarna på sin sida i mängder av olika tv-sammanhang, bland annat serien Nisse Hults historiska snedsteg. I Monty Python-musikalen Spamalot på Nöjesteatern i Malmö gör han stor succé som Sir Robin. Foto: Fotograf Johan Halsius

johan glans (glans betyder ollon på latin) eslövs stolthet, nu vet jag inte om de har så mycket annat att vara stolta över men tur att de verkligen fullt ut kan vara megastolta över dig då..



GUNHILD CARLING, utåtriktad jazztjej med ett brett register och förmåga att roa i de flesta läger. Duktig sångerska och multiinstrumentalist, som bland annat är känd för att hon kan blåsa i tre trumpeter - samtidigt. I år med på Diggiloo-turnén och i Dansbandskampen. Foto: Christian Örnberg


hmm lite dåligt påläst här, dig har jag inte sprungit på än, så för mig är du inte årets underhållare


DAVID HELLENIUS. Populär programledare i TV med framträdande komiska talanger. Han har bland annat gjort en rad tv-program tillsammans med Peter Magnusson och har under hösten varit aktuell i en egen pratshow, Hellenius hörna. Foto: Olle Sporrong

tr för dig att du gjort hellenius hörna som faktiskt var bra, det kan göra dig till en halvokej vinnare, eller med dessa mottävlanden så nej, största delen av det du gjort har varit s k i t


NOOMI RAPACE. Skådespelerskan som fick sitt internationella genombrott som Lisbeth Salander i långfilmerna baserade på Stieg Larssons succéromaner. Under hösten bioaktuell i Pernilla Augusts rosade film Svinalängorna. Foto: AP

noomi rapace, skild från en av sveriges snyggaste karlar, är det underhållande? nae men det ger ju mig en chans haha..  bra som lisbeth sallander men att vinna årets underhållare, nje inte för en filmroll, (säger hon som mest kämpar med att hålla sig vaken då det vankas film)


vem tycker ni ska vinna då? jag vet inte riktigt, får suga på den karamellen lite till..



hahaha

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
ha
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah
ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

ja det skulle kunna vara jag
(undrar varför jag är singel haha)


Hittade en färdig frukosttallrik i kylskåp...

Hittade en färdig frukosttallrik i kylskåpet^^ äggröra, bacon och prinskorvar.. Kändes gott med lite lätt mat efter all mäktig julmat.. Eller??


lars vegas trio

lars vegas trio..
de kom in ganska sent i mitt julefirande faktiskt.. de hade nån julskiva som pappa fick i julklapp.. de har helt trillat ur mitt humorminne, men kom på mig själv attt sitta och sjunga på en av deras låtar.. dock kunde jag inte texten riktigt så jag youtubeade.. hittade massa kul klipp, inte det jag säkte efter men kom underfund med att de är roligare än vad jag trodde.. ni får ett klipp för jag är så snäll.. sen vet jag inte om ni uppskattar det men jag tycker det är kul



adjö!

Pirates of the caribbean på tvn, wilma lig...

Pirates of the caribbean på tvn, wilma ligger och snarkar, fanny tuggar sönder sina leksaker och mamma sitter och "vilar ögonen".. Vad kan man mer önska sig en måndagkväll? Nu blev det reklampaus vilket innebär rökning och insläppning av katter.. Kålle springer raka vägen in och pussar wilma på nosen. Inget hon uppskattar så han går vidare till kökssoffan för kvällsrengörning och sömn.. Sune däremot gav sig i kast med att reta stackars wilma som nu ligger och drömmer att hon jagar något.. Inte kul med en katt som kittlar en under tassarna då ju.. Snäll och vänlig som jag är övertalar jag sune att mysa lite, med elfilten som argument går det bra. Men tusan vad varmt det blev.. Nåja snart är väl filmen slut och jag kan ta mig en trappa upp för sovning.. Då dissas jag nog av sune, men wilma sviker mig med säkerhet inte.. Det är ju tur jag kan lita på nån.. God natt på er..


blöh

god fortsättning.







(hjärta)

RSS 2.0