Ska man ta och börja Blogga lite igen kan...

Ska man ta och börja Blogga lite igen kanske? Lovar ingen såndär jätte förbättring men någon liten smsbloggning då och då kanske jag kan kosta på er.. Nu precis sitter jag i bilen med lilla pappis, vi ska ut i skogen och fånga svamp, hoppas vi kan få ihop till någon kantarellmacka var i alla fall.. Ni får önska oss god jaktlycka, det kan behövas nämligen eftersom kära gudrun och per har förstört våra jaktmarker, morr.. Sen är det ju do och annan klåfingrig bonde som avverkar skog utan en tanke på svamp. (har de kanske tillräckligt mellan tårna redan).. att sedan ha en faster som dammsuger vägarna varje fredag doesnt help om man säger så.. Nehe nu ska jag koncentrera mig på skogens guld, rädda grodor och äta smultron och hallon, blåbären avstår jag från eftersom det inte var så lyckat sist, allergitabletter och astma är ju inte det jag strävar efter att använda.. Tjo hej!


paus

det blir bloggpaus för mig..
orkar inte gå in på internet, på mina vanliga rutinsidor dyker du upp hela tiden, framförallt facebook. jag kan inte förstå, vill inte förstå, vet inte hur jag någonsin ska kunna förstå att jag aldrig mer kommer träffa dig. varför? en fråga jag aldrig kommer få svar på men som knager i min hjärna. det var din vilja och jag respekterar den, men jag önskar att du kunde komma tillbaka och vara vår vanliga glada Ismael.. jag försöker att tänka på dig som du oftast var, när vi bodde på åbjörns, varje gång du med ett stort leende knackade på min dörr för att säga att jag glömt låsa bilen, eller stänga bildörren ordentligt,  -"granne, jag vill inte vara tjatig men lampan i ditt förråd?".. jag blev lite sur och muttrade inte nu ingen, det var mig själv jag blev sur på såklart, dig vet jag inte om jag skulle kunna bli arg på, du var alltid en sån obotlig optimist med världens största tålamod, accepterade alla som de var, "äh, det är ju bara sån han är" svarade du när andra suckade djupt.. 

 men i fredags... du var inte lika glad som vanligt, fia hade berättat att du kramat henne så hon tappade andan bara en vecka tidigare.. men som sagt i fredags... du var inte som du brukar,  jag hade minst hundra olika förklaringar i mitt huvud, men kom mig inte för att fråga.. varför? tror inte det hade ändrat något, du hade nog redan bestämt dig, men kanske jag kunnat få en liten hint om vad det var som var fel, så himla fel..


det är så många som saknar dig, så många du berört..  sov gott


Det blir nog en pussikastike för dig idag!

Det blir nog en pussikastike för dig idag!


SMS-blogga, bra eller anus? finns ju både ...

SMS-blogga, bra eller anus? finns ju både för och nackdelar med allt..  BRA: jag skriver oftare, och när jag kommer på något kul, tråkigt, bra, irriterande, observationer och annat..  MINDRE BRA: jag skickar iväg dem som ett vanligt sms, lägger inte så mycket tanke bakom och kommer inte ihåg smsinläggen på samma sätt som jag gör med de vanliga..  sms-inläggen gör också att jag inte hinner få distans till det jag skriver som jag oftast får när jag skriver vanliga (undantag mina hatinlägg om TRE i höstas)..

Missunderstanding var det ja.. Haha.. Jag ...

Missunderstanding var det ja.. Haha.. Jag kom hem efter en kvällspromenad med fian, pappa har precis kollat nyheterna.. PAPPA: -Har du varit i gislaved? JAG: -ja! PAPPA: -med en spetsad finne? JAG: - ja. PAPPA:- och rånat frisören? JAG: - va??? PAPPA: - Det Är någon som har gjort det. JAG: -vaddå? PAPPA: - De sa det på nyheterna att någon rånat en frisör i gislaved med en spetsig pinne. JAG:- Ehm ööh, jag tyckte du sa en spetsad finne.. .....................................................Sorry fia men jag svarade instinktivt ja på frågan om du var spetsad.. Haha


ett litet tips från min sida

Så här inför sommaren så kanske ett litet vintips skulle kunna passa?
 
Jag som är lite kunnig när det gäller vin, har några tips som jag tänkte dela med mig av.
Först och främst skiljer man mellan röda och vita viner:
Lättast skiljer man dessa båda vintyper från varandra om man skvalpar ut en skvätt på en vit bordsduk.
Det vin, som lämnar en lila fläck efter sig, är ett rödvin.
Riktiga kännare kan på bara smaken avgöra om vinet är vitt eller rött.
 
Vita vinerna smakar i regel ättika medan röda smakar stämpelfärg.
Man kan alltså genom att suga på en vanlig kontorsstämpel och sedan jämföra smaken med ett vin, konstatera om detta är rött eller inte.
 
Till fiskrätter, såsom fiskbullar och matjessill föredrar de flesta vitt vin, medan man till kötträtter såsom falukorv och sylta bör ta ett rött vin.
 
Portvin är ett vin som man serverar i porten.
Har man inte någon port, kan man bjuda på det i trappuppgången eller i hissen.
 
När man serverar torra viner bör man se till att det inte är tvärdrag eller att någon av gästerna råkar nysa, ty i sådana fall dammar vinet omkring i lägenheten.
När man serverar ett torrt vin är det därför lämpligt att ha en dammsugare i beredskap.
 
Om man själv ska bära hem sina flaskor från systembolaget gör man klokt i att köpa ett lättvin, så man inte får för mycket att kånka på.
 
Till vilt bör man välja något vildvin, medan man till grillat och annat vidbränt kött serverar brännvin. Renstek sköljer man ner med renat.
 
 Saker som är svåra att säga när du druckit för mycket vin:
 - Oöverträffat
 - Innovativt
 - Preliminärt
 - Kvastskaft
 
 Saker som är väldigt svåra att säga när du druckit för mycket vin:
 - Västkustiskt
 - Konstitutionerad
 - Substantiellt
 - Tillvägagångssätt
 
Saker som är i stort sett omöjliga att säga när du druckit alldeles för mycket vin:
 - Tack, men jag vill inte ha sex.
 - Nej, ingen mer sprit för min del.
 - Ledsen, du är inte riktigt min typ.
 
 Lycka till med vindrickandet

Jag har fått en lillasyster!

foto_0474 (MMS)

Jag har fått en lillasyster!


RSS 2.0