Hoppla!! Jag hade visst påbörjat ett inläg...

Hoppla!! Jag hade visst påbörjat ett inlägg igår som aldrig blev färdigskrivet.. Det handlade bara om kaffe och matkrig, det var nämligen det vi sysselsatte oss med när pannkakorna var färdiga.. Till slut kollade vi på film och mat somnade i alla fall, jag gav upp soffan och avancerade till sängen ganska fort, men de andra låg kvar.. I morse vaknade jag av ett sms, det var en jobb-bokning. Helt löcklig blev jag. Så idag blir det sömn tidigt, eller halvtidigt rättare sagt, ska läsa nåt kapitel ur "Désirée" sedan blir det snark.. Désirée är förresten snart slut, det känns konstigt, har ju trots allt läst i den lite då och då sen i början på november.. Snart får jag hitta en annan värld att drömma mig bort i än den som Désirée och Jean Baptiste Bernadotte lever i med och mot Napoleon Bonaparte och hans Joséphine.. Bara att se mig om efter en annan bok, eller helst serie.. .. ........ ... ...... ...... ........... ............. ........ Och svar till Denise: tänk på mig som var spritt sprongande nykter hela kvällen, haha.. Fridens!


Det fanns visst vita med, de ser ut som m...

Det fanns visst vita med, de ser ut som maggotar säkert därför jag missade dem, och så fanns det bara en kvar och hanna bjöd in mig på indianfest precis samtidigt som jag åt den så jag glömde känna efter vad den smakade.. Sorry


Då var det dags för köksbloggning! Pannkak...

Då var det dags för köksbloggning! Pannkaksbloggning kan vi också kalla det för.. Josefin Jonsson är lite rastlös och så nu när hon varit arbetslös och plugglös i typ två och en halv vecka så när hanna helt plötsligt ville ha pannkakor var josefin inte sen på att anmäla sig till förste pannkaksstekare.. (Eller heter det stekarinna?).. Det är med livet som insats jag gett mig in på detta i alla fall, det kan jag lova er.. Både godisskålen, spisen, bänken, väggarna och jag själv har fått en ordentlig dusch av pannkakssmet.. Men så blir det ju ibland när ett konstnärsgeni arbetar.. Jag har märkt att när jag lagar mat hos malin gör jag ganska ofta olika upptäckter som i varierande grad har betydelse för min existens..alldeles nyss klurade jag tillexempel ut varför jag alltid tyckt illa om jellybeans och nu helt plötsligt gillar dem, de smakar olika liksom, ganska mycket olika.. De svarta smakar svartvinbär, det är gott.. De orangea typ lite apelsin, också gott.. De röda har en oidentifierabar smak men de är goda ändå.. De gula är goda men smakar lite kemikaliskt citrus.. MEN de GRÖNA! Smuts och fy, smakar diskmedel.. Akta er för dem, bara ett litet tips från min sida.. Fridens


Idag är vi svaga, vi spenderar dagen i sof...

Idag är vi svaga, vi spenderar dagen i soffan, alla tre grisarna.. Men snart kommer hanna och Vagner hit, då kanske, bara kanske, vi avancerar oss upp till sittande.. Gårdagen var faktiskt trevlig, lite mycket dricka för några men det klarade vi ut ändå.. Träffade massa folk jag inte träffat på länge, det väckte en hel del tankar och funderingar i mitt lilla huvud, ajsing bajsing inte bra.. En del saker ska man (läs jag) nog bara inte förstå.. Att en person som jag egentligen borde typ hata så lätt blev förlåten. Att det känns så naturligt att hälsa och kramas och sedan råka dra ut på kramen alldeles för lång tid, och det bara känns naturligt.. Tills lillebror börjar känna sig ensam och övergiven och då lägger sig i kramandet, då blev det bara obehagligt.. Diskussionen som bror hade, mestadels med sig själv, om vilka spännande barn han och jag skulle kunna få gjorde att det snabbt blev som vanligt igen och snart pratades det bara om räkmackor, Feskekörka och poseidon, givetvis på bred göteborgska.. Nehe nu är det dags att rycka upp sig, kaffet är färdigt och det är något jag behöver idag, i mängder! Fridens


Då var det dags för mig att gå till sängs....

Då var det dags för mig att gå till sängs.. Fem fina flickor var vi som kalasade idag.. Murre var den första att ge upp, hannan och malle somnade i soffan lagom till att ett styck hit tvingad stackare anlänt.. Det blev jag och fisen som fick vara sociala och underhålla honom haha^^ nu begav de sig hemåt båda två (till varsitt hem kan tilläggas så ingen tror något annat).. Jag själv har precis ropat in mina barn (Pyret och Tjabo), släckt ner i lägenheten och bäddat ner mig i sängen, blir nog lite läsning innan jag ägnar mig helhjärtat åt skönhetssömnen.. Imorgon är en ny dag med nya äventyr.. Fridens


Jaha då sitter jag här i min bil, dricker ...

Jaha då sitter jag här i min bil, dricker cider är extremt kissnödig och väntar på att malle ska komma hem med nyckeln (och charader).. Själv fick jag ta vägen förbi långhult och hämta "med andra ord".. Det blir lite drick och spel och troligen en hel del skratt ikväll.. De e nice! Får se vad vi blir för folk bara. Men jag, malle, fia och hanna är det i alla fall, och det räcker egentligen med oss är jag typ hundra säker på.. Får se on jag återkommer med rapport under kvällens gång.. Kan ju inte lova något (som vanligt).. Have nu a good fredays kwäll. Fridens


datorbloggning

det ni!! det är ovanligt förekommande på josserbloggen just nu..

idag kom mina polispapper så jag kan börja jobba igen..  äntligen!!!

första mars flyttar jag in i min nya lägenhet

ja det börjar fixa till sig här lite nu!! det gillas!!




fridens


För att citera en viss brandman, Kaj-Åke K...

För att citera en viss brandman, Kaj-Åke Kajjan Hansson, "vi svenskar är ett anmälande folk" hmm, han har ju rätt, läste precis på text tv (förlitar nästan hela mitt liv på informationen därifrån) nu är det en privatperson som har "polisanmält SVT för att ha begått brottet: förledande av ungdom, då UR: s sexualupplysningsfilm sändes i SVT1. Anmälaren skriver att kanalen visat animerade bilder av två underåriga personer som har sex och utför sexuella handlingar på varandra." .... Hahaha jag tror jag måste skratta, är det olagligt att visa bilder på folk som har sex? Isåfall vet jag en massa massa filmer som skulle kunna anmälas. Om det är för att de är underåriga så undras jag hur anmälaren vet det, och on det spelar någon roll, de måste ju varit medvetna om vad bilderna skulle användas till, eller? Men ärendet ligger nu på JK: s bord (dagens nyheter).. Jag som inte har så mycket att göra på dagarna kanske ska börja leta upp olika saker som går att anmäla, tror dock inte det finns så mycket pengar att hämta där.. Jag får nog komma på något annat.. Fridens


Idag gäller det för Nuggen om bara några m...

Idag gäller det för Nuggen om bara några minuter.. Så spännande.. På vägen hit körde vi förbi en handskriven skylt, som jag passerat många många gånger men inte förens idag såg jag riktigt vad det stod.. Det är en "till salu" skylt., i Arnåsholm, de vill antagligen vara internationella för de har skrivit på engelska. "FOUR SALE".. Hur kul är inte det? Haha. Nuggen blev förskräckligt fnissig i alla fall, och nervös var hon ju redan, så inne hos farbror doktorbesiktningsgubben så glömde hon totalt av vilka lampor som ska lysa när och så.. Inte bra, det blir återbesök för henne.. Och eftersom Nuggen ändå skulle besiktigas vill ju inte jag vara sämre, cellprov here I come.. Har ju lyckats skolka från det två gånger både omedvetet och medvetet men nu tusan! Håll tummarna för mig, så jag inte får körförbud menar jag.. Haha, nej usch så jag pratar.. Förskräckligt ju! Nåväl fridens mina vänner, fridens


Thriller/skräckfilm är ju inget för mig. S...

Thriller/skräckfilm är ju inget för mig. Sitter uppkrupen i soffan med malin och tjabo och kollar på "the wrong turn".. Kommer på mig släkt med att andas väldigt ytligt, vid minsta ljud rycker jag till, jag sitter verkligen på hel spänn, visst är filmen ganska förutsägbar men den gör det den ska, skrämmer upp oss rejält.. Hua mi, tur jag inte ska sova ensam inatt..


Imorgon blir det jag som tar med Nuggen på...

Imorgon blir det jag som tar med Nuggen på hälsoundersökning, trevligt trevligt.. KLOCKAN TIO på morgonen, det är ju mindre trevligt.. Min ordinarie uppstigningstid ju.. Aja får ju offra mig för laget helt enkelt.. Jag återkommer med resultaten imorgon.. Fridens


Blåsvart bil, typ cityjeep, kör mellan lån...

Blåsvart bil, typ cityjeep, kör mellan långhult och arnåsholm varje gäng jag kör där.. Någon som känner igen sig? Vänligen sluta försök preja mig av vägen. Bara för det inte finns eller syns några mittensträck på vägen så får man inte köra i mitten, vägens bredd ska delas på två, du får alltså bara nyttja halva vägen i alla fall vid möte.. Nästa gång är jag beväpnad och dina bildäck är det jag siktar på.. Denna gången...


Idag måndag. Jag är rastlös! Har diskat oc...

Idag måndag. Jag är rastlös! Har diskat och tvättat och grejat och donat och pratat med fia och nu vet jag inte vad jag kan tänkas hitta på.. Förslag?? Jag funderar på om det blir en sväng till pappsen kanske.. Måste bara vänta tills tvättmaskinen är färdig så jag kan slänga igång en maskin till.. Kanske ska ta och hämta hit super Bettan 2000 och ta mig för att sy lite granna när jag ändå inte har så mycket för mig på dagarna..


Hmm, Rapunsel undras vilket schampo och ba...

Hmm, Rapunsel undras vilket schampo och balsam hon använde, jag till ju liksom också ha långt hår, utan allt det risiga som brukar ingå då.. Någon som vet, ni kan väl höra av er i så fall


Söndag idag. Dagen började bra, MED PIZZA....

Söndag idag. Dagen började bra, MED PIZZA. Jonie var den vänliga människan som både löste ut mig på kvantum, erbjöd mig en sov plats och bjöd på pizza.. Jag lyckades glömma plånboken i burseryd när jag begav mig till examensfesten.. Hur förvånade blev ni? Haha! Aja sånt brukar jag ju lyckas med lite då och då? Lite då och då är dock lite för ofta nu för tiden tycker jag.. Nu är det söndagsmys med malin och marie, de dricker söndagsöl, jag håller mig till kaffe, massa massa kaffe, hej kaffekärring! Fridens gott folk fridens!


RSS 2.0