rudolf: "ser du något tåg Karin? inte jag heller" min tolkning: "förstår du någonting Karin? intre jag heller"

jag  har ju haft problem med att mina sms och mmsinlägg inte kommer fram..morr på det.. men jag kan ju inte bara sitta och morra i min ensamhet.. så jag skickade ett mail till blogg.se´s hjälpsupprt:

On 2010-10-12 10:45,
[email protected] wrote:
hej!
mina sms/mms inlägg kommer bara upp ibland även om jag får leveransrapport till min mobil..


då fick jag ett svar, riktigt snabbt :

Date: Tue, 12 Oct 2010 11:09:36 +0200
Hej,

Kan du beskriva steg för steg hur du går tillväga för att MMS-blogga?

1. Skickar du med en bild?
2. Vilket telefonnummer har du skickat till?
3. Skickar du till något speciellt bloggid?
4. Vilken teleoperatör?
5. Vilken modell och märke har din mobiltelefon?

Mer info: http://info.blogg.se/2005/december/sa-har-bloggar-du-med-mobilen.html

Ha en bra dag.
Mvh Nina, blogg.se

jaha då satte jag mig ner för att svara på frågorna..


On 2010-10-12 11:54, josefin johnsson wrote: 1. ibland skickar jag med blid, ibland inte. med varierande resultat på båda sätten
2. 0730121163
3. ?
4. halebop
5. sony ericsson F305

då får jag detta svar, som inte gör mig klokare på något vis. vad är bloggID? och hur skickar jag med det? jag har ju bara en blogg, räcker det att skriva det till henne eller hur ska jag göra? för hon har utgått från att jag har flera eller? verkar det inte så? läs och hjälp mig med ett svar.. eftersom jag inte fattar ett skit av vad hon skrivit vill jag inte svara fören jag fått lite klarhet.. ett ärligt bra svar just nu hade ju annars varit VA? please!!  help me!! jag o så tröga lilla stycke människa

Hej,

Kan du prova skicka MMS/SMS med bloggID?

Om du har flera bloggar skall ditt meddelande till 0730-121 163 kompletteras med bloggens ID som du hittar under fliken Blogg>Översikt.

Exempel: Om du skickar texten: "10785 Testmeddelande" till 0730-121 163 skickas ett MMS/bildmeddelande till bloggadressen mobil.blogg.se Texten i meddelandet skall alltså konstrueras enligt principen: " <ID> <valfri text>" med mellanslag mellan bloggens ID och texten.

Ha en bra dag.
Mvh Nina, blogg.se


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HJÄLP!

Kommentarer
Postat av: fia

hahahahahahaha, gud vilken bra förklaring.. NOT!

Postat av: Denise "Diidds"

dom kan ju försöka skriva på svenska så vi vanliga människor osså förstår!

2010-10-13 @ 09:57:28
URL: http://diidds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback