sänghäng

söndag då.. det brukar ju vara lite ångest av alla de sorter då.. men inte idag.. ^^.. helt glad och jag vet inte riktigt varför.. gårdagen var mysig och riktigt kul..
den började med julmarknad på Stora Segerstad där jag faktiskt träffade en del folk jag känner, farmors syster Sonja och hennes dotter (alltså pappas kusin) Gunilla.. det var det bästa, har inte träffat dem på jättelänge (jag räknar nite med farmors begravning för det kommer jag knappt ihåg).. så träffade jag på några gamla jobbbarkompisar och en som inte är så gammal, bästa L som var min första riktiga jobbarkompis.. min rektor från gymnasiet sprang jag på, han kände till och med igen mig.. sen var det lite föräldrar och barn från olika jobb och så.. det blev lite shoppishop där, mest mamma och kent men jag hittade faktiskt en julklapp till min älskade lilla adam.. ska bara se om jag hittar en matchande mössa.. mutti och cent köpte lite senap och korv och honung och sötost och gud vete allt, mamma fick äntligen köpa sin tomte som hon tjatat om sen förra julmarknaden (den när kent inte var med, och inte hans plånbok heller, haha) det tog sin lilla tid att välja tomte, först bestämma om det skulle vara en kille eller tjej.. de var ju faktiskt lika söta allihop..
här har vi Tilde och Ulrik
det blev Tilde som fick följa med hem..
ett annat inslag i julmarknaden var pepparkakshustävlingen, jag röstade på Ängslyckans bidrag.. deras var faktiskt roligast, alla var snygga (även om ett var fusk för de hade använt köpekakor).. sen är jag kanske inte helt opartisk eftersom jag jobbat där.. gyllenforsskolan hade ett bidrag som var med men det stod inte vilken klass eller vilket spår så jag la rösten på detta bidrag..
I ÅS ÄR ALLT MÖGJLIGT
efter julmarknandet var det hem till halvfärdiga huset vid vägens slut.. Fia kom hit och vi åt mat och fixade iordning oss innan det blev dags att dra hem till Eva-Lina på förfest, en trevlig sådan blev det.. sedan var det Johnossi i parken som hägrade.. bra konsert men av nån anledning blev vi ståendes en bit bort så vi missade själva konsertkänslan.. dåligt av oss.. får helt enkelt se dem igen nån gång..
dock blev kvällen lite misslyckad för min och makaroonies del.. vi skulle ju fixa ragg.. min bror var snäll och ville ställa upp för moakaroonies skull men det ville hon inte..
men jag hade sällskap i sängen i alla fall så jag klagar inte..  både Wilma, Fanny, Sune och Fannys tuggknut har myst med mig hela natten..
och idag vill jag tacka mina fina hundar som gav mig sovmorgon.. ända till halv tio.. då gick vi ner och var ute och kissade och sedan blev det lite mat för doggisarna medan jag dansade runt i köket och plockade disk till tonerna av nån blandskiva robban mixat ihop.. nu är det sänghäng som gäller, och har gällt ett tag nu.. Wilma är riktigt duktig på det, men det är klart tränar hon soffhäng hela dagarna och nätterna kan hon ju inte bli annat än bäst.. Fanny däremot är lite mer rastlös och går då och då iväg en runda för att hämta en strumpa eller nåt till mig..  så snäll hon är (när hon inte biter sönder min skor)
nu ska jag ta ut skruttdoggarna på promenation och sedan ska jag hem och fira pappson på farsdag..
poss haj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback