jag vill inte skryta, MEN jag är nog bäst

tjolahopp..  det blev en snabb update..  stackars er som inte hunnit läsa mitt förra inlägg.. inte mycket vesäntligt ni missar men mina innersta tankar kan ju vara trevliga att få reda på haha..

för att förklara rubriken lite: jag är typ as bra på ungefär allt (ja jag vet att jag låter som ungdomsprogramledaren Grynet) i alla fall på att improvisera fram olika måltider..  tänk om någon ville ha mig som hemmafru.. gud vad jag skulle må då..  det hade varit riktigt noce måste jag säga..  känner ni någon som är på jakt efter en sådan så ge dem min mail så kan de maila in ansökan..  OBS! bifoga bild och inkomstuppgift hahahahahah
i alla fall..  i gårdagens inlägg skrev jag att jag börjat ett nytt liv..  och första hela dagen i mitt GIprojekt blir jag ASSUGEN på pannkakor..  det är ju bra..  vitt mjäl så det bara skriker om det..  [IDÈ] jag gör pannkakor med dinkelmjöl i..  jag rådfrågar min vapendragare FJVE..  hon kollar upp ett recept, där ska man ha hälften dinkel hälften bovet.. BOVETE..  vad fan tror de jag är någon form av mjölexpert??  nae sa jag jag tar bara dinkel (herregud bara den lilla förpackningen hade ju svårt att få plats i skafferiet, han blev förvisad till utrymmet bredvid micron)..
jag hittade ialla fall på ett litet recept..  skriver ner det här nedan för att jag själv ska komma ihåg det.. om någon vill testa kan ni ju göra det på ett icke studentsktvis.. men jag har ju typ inga ingredienser hemma så det fick bli som det blev..
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RECEPT (några pannkakor)
3 dl mjölk (jag hade bara 2 så tog resten vatten)
1 ägg
1,5 dl grovtdinkelmjöl (blir antagligen ännu bättre med vanligt dinkelmjöl)
lite salt
lite smält smör (margarin som det så fint heter)

GÖR SÅ HÄR:
vispa ihop allt och häll i stekpannan (häll inte allt på en gång, men ni har la för tusan gjort pancakes innan eller)

till detta hade jag fruktsallad  gjord på banan, päron, kiwi (alltså det enda jag hade hemma)

O B S  O B S ! !   det smakar inte som vanliga pannkakor så försök inte lura i något stackars barn att det gör det..!! O B S  O B S ! !

jag kan lägga till att fruktsallad faktiskt är det godaste att ha till pannkakor,.  det har jag tyckt länge.. dock brukar jag ha hallon som huvud ingrediens, men här på campus växer inte hallonbuskarna så tätt den här årstiden.. :D
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jaha nehe vad ska man säga mer? vi började ny kurs idag..  nu jäklar blir det hårda bud.. till varje seminarie sak vi ha med oss anteckningar (som innan) men nu ska de lämas in och bedömmas också..  attans då måste jag ju formlera mig begripligt. mina tidigare seminarieanteckningar har varit skrivna på rutigt papper med rosa penna typ.. fru kursansvarig varkar inte vara den coola skojfriska typenn heller,.  men hon kanske mjuknar??


nu en liten fråga!!

DENISE!!!!
jag bara undrar, kromtabletter, köper man det på apoteket eller i skogen hos nån tant med krokig näsa? kanske rent av hos någon snubbe som luktar äckligt och står utanför högstadier och spanar efter köpare?



bye people nu ska jag ta tag i det dära pluggeriet igen..  vi hörs (någon gång)..      tudilo

Kommentarer
Postat av: Denise

Haha jag vet att de finns i ullared.. men borde ju finnas i nån kosthandel osså! Tror även man kan beställa de på nätet på nån såndära sida för folk som tränar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback