Bakdag

Bakdag deluxe idag.. Gick ut hårt med hönökaka, men upptäckte snart att den har 40 minuters jästid FÖRSTA jäsningen.. Och eftersom jag hade några citroner som behövde göras åt så blev det en citronkaka som skulle göras.. Men när jag kom på mig själv med att koppla in strykjärnet istället för elvispen då började jag fundera hur detta bakprojekt skulle sluta..

Det slutade ganska bra för nästan alla parter, datorn som ju sedan tidigare saknar ett par tangenter råkade drygas ut med lite oboy när jag skulle provsmaka hönökakan som för övrigt blev helt okej.. Den sista biten som jag gjorde liten och som inte jäste upp som de andra i ugnen är den enda jag smakat och den var lite kompakt men tror de andra blev bättre, det återstår att se helt enkelt, på fredag kommer dommen..

Håll gärna tummar och tår för att brödet blir bra och för att inte datorn ska dö av sockerkick..

Fridens!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback