jag är en djurvän, men fanskapet ska bort!!


det bor fem katter i hemmet på 26:an.. Tjabo, Pyret, Gramse, Norpan och Aisha.. alla utom Aisha har fått vara ute när de har velat, gramse och norpan även när de inte har velat.. tjabo och pyret fick utegångsförbud för ett tag sen.. pyret för att hon är på tjocken och tjabo för att han muckar gräl med alla katter i grannskapet trots att han inte kan slåss.. en mycket misshandlad katt var han ett tag, nu är han kastrerad så det börjar lugnaa sig.. MEN IDAG, jag malin och tjabo skulle ut på en kvälls cigarutt, då hör jag ett förfärligt skrik, tjabo stelnar till i min famn..
ut från syrenbuskaarna kommer i full fart en liten katt (gramse eller norpan antog vi) och efter kommer den äckliga svartvita katten.. de springer runt huset, in under min bil och DONK låter det.. efter detta springer de vidare runt dagmars hus, hela tiden skriker den ena eller båda av kattera..
denna svartvita katt är det (med största sannolikhet) ingen som äger, han har knappt några öron kvar, kan har typ skabb, är väldigt skygg, går omkring och skvätter överallt och bråkar med alla katter som bor här runt korsningen..
han måste bort, hemskt att säga men så är det faktiskt.. tills dess är det utegångsförbud, det får bli som det blir inne.. pyret har i alla fall fått en låda i nalle puh-garderoben i mitt rum, fast hon tycker visst bättre om fotändan på mig säng.. och inte har jag mage att slänga bort henne, en havande kvinna kan man inte behandla hur som helst..


tjabo och aisha.. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback