i min hjärna snurrar bara relevanta funderingar

jag funderar och min älskade  fia  försöker hjälpa mig att reda ut saker och ting..  denna gången gick det inte bra dock.. vad säger ni? någon som vet vad det är för skillnad på löv och blad?
vårt  resonemang gick såhär:

-=josefin=-
säger :
du,
blad och löv är väl synonymer?
Fia säger :
hmm.. fråga något annat som jag kan svara på så är du snäll
-=josefin=- säger :
vad är annars skillnaden?
Fia säger :
ja det kan manundra
-=josefin=- säger:
jag vet ingen.. då måste de ju batyda samma sak
eller?
Fia säger :
ja det bode väl det
-=josefin=- säger :
men varför heter det då alltid löv när det sätts ihop med vilket slags blad det är? björkLÖV aspLÖV ekLÖV osv
man säger ju inte björkblad direkt
Fia säger :
nej men är ju löven som sitter på träden och bladen som sitter på buskar då kanske. det kanske är tanken med det hela
-=josefin=- säger :
hmm..
Fia säger :
*nickar*
-=josefin=- säger :
vad finns det för buskr?
buskar?
Fia säger :
nyponbuskar, krusbärsbuskar, svartvinbärsbuskar. och så andra buskar jag inte kan namnge
-=josefin=- säger :
men hur säger man?
nyponbuskeblad, nyponbuskelöv.. nyponblad nyponlöv..
allt låter fel
Fia säger :
ja må så vara
-=josefin=- säger :
blommor har blad men inte löv..
Fia säger :
ja


sedan råkade vi börja skriva om annat och glömde av att komma underfund om skillnaden.. dåligt av oss.. kommentera om ni vet eller har någon bra gissning..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback