Fega pojkar får ibland kyssa vackra flickor

så jäkla kul!!! jag är en nörd (det visste ni nog) och jag har en nördkompis (som får vara anonym idag).. när vi snackar, snackar vi om nördiga saker, idag satt vi och diskuterade vad lill-Erik, i Bert serien/filmen, heter egentligen.. det började med en diskusion om olika skådespelare som "försvunnit", från rampljuset alltså,. många som spelat i Astrid Lindgen filmateseringar gör ju helt andra saker nu.. i vilket fall så hävdade jag bestämt  att  han som spelar Lill-Erik varit med i en hel del andra saker med..
David Boati heter han
har förutom Bert varit med i bla.
en komikers uppväxt
pappas flicka
festivalkärringen därnere.


HA sa jag och kände mig nöjd med mig själv..

nu till det ROLIGA.. jag går in på
wikipediasidan för bert, TVserien(det är alltså wikipedia jag hämtat alla fakta från), där står det en kort liten resume om varje avsnitt, och just avsnittet Fega pojkar får ibland kyssa vackra flickor står det såhär:
"Berts föräldrar ger sig ut på resa ensamma till Hyltebruk, med mormor är barnvakt, men Bert sticker iväg till Nadja."
hahaha vad skulle de i Hylte bruk och göra tänkte jag, så jag letade upp klippet på youtube.. här har ni det, orkar ni inte kolla hela så spola fram till 08.00


sååååå romantiskt med Hyltebruk.. ni som inte varit där..  det är så att det tar ett tag innan näsan vänjer sig vid stanken från pappersbruket och mycket mer än pappersbruk har det inte..  förutom mina bästa K-stedtare och ett och annat gammalt ragg haha.. nej då.. men det är inte så mycket mer än stora enso..

nu säger jag adjö för den här gången.. någon mer än jag som blev sugen på att kolla alla filmer och serier om bert??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback