då var helgen slut..

yes box, så är det..  helgen har nått sitt slut och en ny vecka står för dörren..  i detta inlägg hade jag tänkt få med hur mycket som helst.. jobbigt för er haha men ingen som tvingat er att läsa..  eller jo vissa kanske blivit tvingade.. men ni kan få dispens.. för den här gången...

det allraste första är att jag var inne på
tjuvlyssnat en mycket underhållande sida.. där ser jag denna tjuvlyssning
som är som följer:

Akutmottagningen, Värnamo sjukhus

Kille ~25: Jag kan knappt andas när jag sitter ner.
Sjuksköterska: Okej, sätt dig ner här och vänta så länge.

det är inte bara "sååå typiskt akuten i vmo".. utan jag tror mig veta vem den stackars killen är.. haha..

nu helgen:
jag har tagit mig igenom den nysandes som aldrig förr..  tur att både Turbo och V.E.M.S är så hiskeligt söta och goa, annars hade jag inte orkat med det..
fredagen bestod av myskväll med malin, färska räkor och filmmys..  dock somnade jag rätt tidigt i fåtöljen men det är ju så det brukar vara..

på lördagen var malle uppe med tuppen och letade efter valsedlar, detta råkade mynna ut i skåpsrensning.. ^^ vi tog oss till gislaveds kommunhus.. därinne blir jag först attackerad av en hund, eller en ledarhund som hälsade på mig vilket gjorde mig förvånad.. alltså hörde jag inte vad snubben som ville kolla leg sa. men malle översatte..
vi plockade till oss lappar och grejer och gick in bakom varsin grön skärm (är det ett politiskt knep för att få fler gröna väljare??)..  när  jag ska slicka igen sista kuvertet säger malin till mig att hon är färdig, jag stressar och lyckas NATURLIGTVIS skära mig på pappret.. blodet forsade ner längs mitt ansikte och börjar droppa ner på golvet (inte riktigt kanske)..
jag tappar iaf mina nycklar, då frågar den stackars kvinnan bakom skärmen bredvid (hon som är blind alltså) om det var hon som rev ner något..
- Nej det vara bara jag. svarar jag lite lätt besvärat.

när vi äntligen kommer ut från vallokalen (ja vi han göra bort oss lite till) utspelar sig följande dialog
malin: asså? röstade jag på ***** nu?
josse: ja det gjorde du
malin: okej bra, så jag vet
josse: eeeh ja..
malin: jag sa ju att jag inte fattar sånthär!

så söt hon är.. jag kan ju tillägga att jag visste vilka hon ville rösta på och om hon tagit några andra kort där så hade jag ifrågasatt det.. även om vi inte röstade lika..

när vi lagt våra röster begav vi oss hem och städade lite för att sedan hämta nisse i SS.. och så hem och kolla jultidningar för att sedan bege oss ner till mickes jobb och duscha..
när vi kommit tillbaka därifrån öppnade malin första cidern och jag började leta efter bottnen på vinflaskan(paketet) smultronvin som var lite för lättdrucket.. 
det trillade in två töser och förfestandet påbörjades.. sedan trillade det in en hel drös till.. nice var det.. efter detta var det logen i skogen som gällde
logen var som vanligt typ..  josse såg inte en skymt av något av framträdadena men sprang på diverse bös som vistades där.. en i sällskapet höll på att hamna i slagsmål men hon blev enkelt bortlyft av ett stycke strongman..  kul som tusingen, men pricken över i måste ändå varit malins fyllesamtal till micke innan vi gick och la oss..  jag filmade det hela och idag kunde vi inte alls förstå vad det var hon försökte säga mellan de  högludda hickningarna.. mer än att hon INTE ALLS VILL DRICKA VATTEN! och att hennes finaste bästa gåbortbyxor hade gått sönder

söndagen kom och vi sov ganksa länge.. jag hann städa och dona lite innan malle vaknade till liv ordentligt.. det blev äkta bakismat från viktoria..

innan jag begav mig till den hemska staden (farfars benämning av växjö) svämgde jag in till min lilla söting.. han gjorde ett halsband åt mig.. riktigt fint.. och hur kul som helst när han gjorde det.. först pärlade han som tusan men efter en stund tröttnade hen så när IL ville ha olika pärlor fick han i uppdrag att leta upp dem.. jag upptäckte dessutom att det fanns andra sorters pärlor längst ner i burken
jag: kolla! delfiner finns det ju där, och björnar..
den lilla raringen får  tag i en sked eller kjed som han säger.. jag hittar fler olika sorters pärlor..
A: ojjan kolla en blå pakria. å två fiskar
Jag: A.. delfiner är inte fiskar, de är däggdjur
A: fiskar..
Jag: däggdjur.
IL: vi kan ta den här diskussionen om nåt år!

till slut efter lite fikning och husmöte styrde jag shyfilis söderut..  han prata med både mosen och fisen på vägen.. trevlans måste jag säga..

och slutligen måste jag ju nämna valen också..
så då var det gjort..
nästa val kommer det vara lättare att rösta, har förs¨tått att många hade svårt att välja iår men nästa gäng kommer det nya josefinpartiet vara det självklara valet för alla med lite framtidsdrömmar.. 

good night för tusan.. 


Kommentarer
Postat av: Moa

haha du e ju för rolig när du skriver dina inlägg... Du har ju haft en del att syssla med.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback