Gästbloggning av Fia Fluga:blommiga kor. ...

Gästbloggning av Fia Fluga:blommiga kor. Jag flyger jag. Flyger och flyger. Jag gillar kor. Åh, vad de luktar gott. om det är varmt ute kan man dricka fukt ur deras ögon och de släpper ut färdigtuggad mat i andra änden. De är som godis automater, korna. Öåö surrar runt dem, pussar lite på dem och sen kommer maten. Jättepraktiskt. Men en gång tappade jag bort min ko en stund. Jag blev helt virrig av att det dök upp en annan doft. Det var en blommig liten späd ko med snoddar i pälsen. Eller, just det, två svansar på huvudet. Så måste det ha varit. den här lilla kon slogs med framfötterna. Min ko sopar till ibland med svansen hon också. Antagligen för att jag ska hålla mig vaken och pussa mer. Vi gillar varandra. Men den här blev jag lite osäker på. hon lät arg. Nu följde jag ändå den där lilla kossan i blommig klänning en bit ut i hagen och det kon fler småkossor som dukade upp väldigt intressanta söta dofter. Jag var tvungen att smaka på allt och pussa på småkossornas pannor. Man behöver ju lite salt och fukt också. de blev som galna! och de fäktade med frambenen som inte alls satt fast som på vanliga kor. De försökte slå mig! dumma dom. Så dumma kor kan man ju inte älska och deras mat var inte lika god som den min vanliga ko ger mig! Nästa gång det kommer blommiga småkossor med dubbla svansar ska jag försöka stå emot den roliga söta doften från deras korgar. Om jag kan. Man vet aldrig. Nästa lillko kanske är snällare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback