måndag YEY!

jaha då var det måndag då ja.. underbart!!

min kära mor har gått och skaffat katt..  en ganska söt krabat.. han är fem månader gammal, nästan helt svart och LÅNGHÅRIG :)..  dock är han den mest osjälvständiga katten i södra sverige..  ska bara ligga i knät eller på axeln och bli klappad HELA tiden..  inte helt smidigt när man är allergisk.. men men..  Kålle lär ju bo här mer än jag så det är bara att vänja sig..

jag var inne på aftonbladets hemsida och hittade
den här artikeln.. Världens bästa mat - listan till ett längre liv
Dessa 20 matvarorna är alltså det man ska äta för att få ett långt liv
1.
Äpplen                 -GOTT
2. Björnbär              -GOTT
3. Svart te               -gott
4. Blåbär                 -GOTT
5. Broccoli               -Gott
6. Fullkornsflingor    - inte jätte gott, men det går
7. Körsbär               -GOTT
8. Körsbärstomater  -GOTT
9. Kaffe                   -inte så gott men det slinker ju ner en och annan kopp
10. Tranbär             - vet faktiskt inte. tror aldrig jag har smakat
11. Mörk choklad     -godare med ljus eller vit, men mörk choklad med havssalt är en riktig höjdare
12. Grönt te            - nja..  kvällsro funkar men inte någon annan
13. Apelsiner           - gott
14. Persikor            - föredrar nektariner eftersom jag inte gillar ludenheten
15. Plommon           -gott, dumt att äta  för många på en gång bara
16. Hallon               - basföda för mig.. GOTTGOTT
17. Röda vindruvor  - gillar de gröna bättre men får väl konvertera
18. Rödlök              - nja, bättre än annan lök iaf
19. Spenat              - nje..
20. Jordgubbar        - OH YES!! gott

av 20 saker har jag med lite snabb huvudräkning kommit fram till att 9 saker är röda (eller kan vara röda).. då drar jag slutsatsen att rött är bra att äta.. HIT MED BACARDI VATTENMELON!(för ingen kan väl säga att den inte är röd) OCH SEGA RÅTTOR (bara de röda, de andra kan vi skänka till någon annan gottegris).. mer röda saker som är gott och alltså borde vara nyttiga är PAPRIKA, GELÉHALLON, RÖD CHILI, SAFT, HALLONSODA, RÖD MJÖLK (jag vet den är tveksam), KRÄFTOR, POLKAGRISAR (fast man kan bara äta halva, så undvik det vita), RÖDVIN, BLOD (om man är lagt åt det lite vampyriska hållet)..
till nästa inlägg kan jag sätta ihop en matsedel om ni vill :) haha..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback