NYTT REKORD!! växjö till anderstorp på fem timmar,

dagen har varit lite mer händelserik än vad de brukar vara..
det började med att mallebanan smsväckte mig på morgonen.. strax därefter ringer gullviveskolan och frågar om jag kan jobba.. klantigt att inte ta bort den tiden jag vet .. men  men.. jag åker från stableroad 32 vid tolv halv ett tiden.. tankar bilen och köper bränsle till mig själv (bag in box).. boxen har jag inte rört än, men det skulle nästan behövas..
efter systembesöket styr jag mot nordligare breddgrader.. jag kör i godan ro, det är helt okej väglag ,meN bäst att inte gasa på för mycket, kan ju vara halt..  kommer i alla fall fram till ett backkrön strax innan rydaholm jag kör över backkrönet, får sladd, hamnar på fel sida vägen, försöker styra över till min egna körbana, bilen snurrar runt gör en volt och hamnar slutligen i diket, liggandes på sidam, har landat på taket en gång men tillslut är vi stilla..  med förarsidan neråt.. jag är förvånansvärt lugn och stänger av bilen, sedan ställer jag mig upp, på förarsidans sidoruta.. en snäll människa har stannat och försöker få upp dörren, men den är låst inofrån så jag måste först låsa upp..
lite för bred bil är det jag har så för att ta mig ut får jag ställa mig på min resväska. precis när jag ska försöka kravla mig ut ringer min mobil med hög signal ♪♫VAR LIGGER LANDET DÄR MAN BÖJER BANANERNA ÄR DET SAMMA LAND... ♫♪  moa ringer.. jag svarar snabbt att jag ska ringa henne sen.. den snälla människan ringer bergningsbil åt mig och sedan åker han iväg.. jag pratar lite med herr bärgare i telefon, han säger att jag bör ringa polisen så det gör jag.. samtidigt stannar två snälla tjejer som säger åt mig att sitta i deras bil och värma mig tills bergningsbilen kommer.. det kidnappar mig och för mig till en främmande planet.. haha nej det gör de inte.. de sitter och snackar lite allmänt med mig.. efter en himla lång stund kommer mr bärgare, pappsen som jag ringde tidigare kommer också.. sedan får vi vänta ett tag till innan polisen kommer..  två snygga manliga poliser.. mmm mmm mmm.. och inte hade jag sminkat mig heller jäkla skit..  nåväl de var trevliga och vi fick upp racer ur diket och fick innan det upp honom på benen (däcken) igen.. 
nu har jag skrivit hiskeligt långt känner jag.. men jag åker till sjukhuset i alla fall så de får kolla på min axel, de gör det och beslutar sig för att amputera, och sjukskriva mig för resten av året.. därför kan jag ha lite problem med skrivandet ett tag framöver, måste nämligen använda tårna och jag har inte riktigt fått in tekniken än.. haha  gud vad trött jag är..  det var antagligen bara en sträckning så jag fick åka hem.. ÄNTLIGEN!!

lite illa att jag för några dagar klagade över att mitt liv är för ointressant för att blogga om.. ska nog inte säga det någon mer gång.. kan bli lite dyrt i längden, och jag måste ju täönka på racers hälsa med, om han nu klarar av att repa sig från denna händelsen.. det håller vi tummarna för.. 

i alla fall så ska jag gå upp och lägga mig jämte Wilma och sova nu.. är trött efter dagens bilbravader och det givande mötet med moa, fia och adam.. haha.. BORDE nog ta och skärpa till mig..  LISTigt..  det NAPPADE du på..

GOD NATT!

Kommentarer
Postat av: Fia

Haha, nog märks det att Josse är litet trött och att humorn är på topp. ;) en amputerad arm? var det protes du hade vid vårt besök? Så snabbt dessutom, det är inte illa. ;) Haha. Sov så gott min sköna. :D

2010-01-21 @ 23:45:02
Postat av: Denise

Nu kan du va me i min klubb för de va så de gick när vi åkte av ;) men håll koll på axlen för dom sa samma sak till mej i värnamo å så va inte fallet! utan mitt förvinner aldrig!



Men du kan få låna min arm ibland om du vill ;)

Postat av: anna

hemskt vad du börjat uppdatera ofta, nästan så man inte hinner med!



hoppas det är bättre nu efter bilfärden. vi får ta och höras snart.

2010-01-24 @ 10:08:48
URL: http://dieanna.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback