dagen efter partaj är aldrig lika party..

igår var det någon form av festlig tillställning.. det var trevlans.. fisen firades, glömde sjunga för henne dock.. dåligt av oss, det får vi fixa till nån annan dag..

dagen idag mår jag inte riktigt lika bra som igår.. knossigt att det alltid är så.. baksmällan gör sig lite påmind men är inte så farlig som den kan vara.. idag nöjdes det med skallebank..

en bra baksmälla brukar kännertäcknas av ett hattnummer på 70 ungefär och ett popband i bakhuvudet, två om det är riktigt bra, en liten stråkensemble i pannloben samt däremellan ett slagsmål, mellan mullvadar..
under tiden pågår inne i ögonen en mystisk rörelse. samtidigt vaknar man med en känsla av att en varg sitter innanför tröjan och flåsande andas på ens hals.
inne i munnen känns det som ett fågelbo, det är i självaverket någon nattlig varelse som har använt det som avträde, eller krematorium.
tittar man på sina fingrar, det gör man inte gärna men tittar man på dem så upptäcker man åtminstånde tio på varje hand, de fladdrar, som fjärilar.. inte bara fingrarna som fladdrar vill jag nämna, hela magen är, ja låt oss förbigå det i tystnad, men diverse ectasysmurfar dansar någon form av jitterbugg därinne, känns det som.
galablåsan, som man har när man vaknar..  man ångrar sig att man inte tog av den högra skon också, den klämmer nämnligen..

ja jag känner en stor tacksamhet över att detta slapps upplevas idag.. men med tanke på mina livssynder så är nog den dagen inte så långt borta..

hoppas ni andra hade en trevlig dag  adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback