Hundjävel! Ibland är du hatad till och m...

Hundjävel! Ibland är du hatad till och med av mig.. Och jag brukar vara väldigt tålmodig.. Men nu! Morr! Så här var det, jag skulle ut och kolla om hönornas mat hade klarat sig undan skyfallet i morse. Jag öppnar grinden och precis när jag ska ta ett steg in tränger wilma sig före och smiter in, därinne jagar hon hönor, tuppar och kycklingar glad som en lärka. Jag ropar på henne flera gånger men hon lyssnar inte och när jag äntligen får tag i nackskinnet sliter hon sig.. Kycklingarna sticker ut genom grinden som nu står vidöppen, hönan och tupparna hann inte ut innan jag kunde stänga, fanny och katterna satt utanför som åskådare, jag är ju mer än tacksam för det kan jag säga. Till slut får jag i alla fall fast hundfan, släpar ut henne, stänger grinden och sedan raka vägen ner till flaggstången där hon får sitta i "skamvrån" tills jag lugnat ner mig och kycklingarna kommit tillbaka, vilket jag hoppas att de gör innan mamma och kent kommer hem. För mamma lär inte vara nådig när jag berättar.. Så jag har tagit in katterna och fanny och nu bara väntar vi och håller tummarna.. Det vore ju fan om det skulle försvinna ännu fler ur den lilla flocken.. Så om någon känner att de vill ha en fyraårig golden är hon fruktansvärt billig just nu..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback