FÖRLÅT!!!

FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT... men var tvungen att samla krafter!!

i lördags skulle jag och fjve ta det lugnt, äta lite gott med marie och planera lite inför trajet, vi åkte till marie vid femtiden på eftermiddagen..  gick bort till ica och köpte lite mat.. när vi kom tillbaka gjorde marie en fruktansvärd upptäckt: VARKEN JAG ELLER FIA SKULLE DRICKA!, voine voine det gick inte, eftersom jag körde fick fian ställa upp så de drack lite rödvin till att börja med, sedan lagade vi maten och åt den.. så blev det lite grogg och lite shot..  efter det lite mer shot och några shotar.. haha.. någonstans mellan shotarna började maries försök att övartala mig och fia att vi skulle bort till 30års festen för att se efter om hennes boyfriend skötte sig haha..  mig behövde hon inte övertala men fia var mer skeptiskt..

marie var egentligen bjuden men ville inte gå , fia var inbjuden på fyllan nån helg tidigare, när hon blev inbjuden sa J att hon gärna fick ta med sig en kompis, men ta inte med josse, du vet att H inte klarar av det där med bröst och så..

alltså var de andra två bjudna och jag förbjuden haha..  men tillslut begav oss ialla fall ut i blåsten.. efter ett himla diskuterande om vart festen var hittade vi rätt, och självklart var det jag som hade rätt (som vanligt).. haha
vi smyger in på festen och typ det första vi möts av är JCs mördande blickar (mot fia alltså), gensat slänger hon sig över J som mycket osmidigt lyckas slingra sig bort från henne..
fia blir ganska omgående kidnappad av en något förfriskad herre som drar med henne ut på pepptalk, han står länge och väl och predikar om att han och tio andra (typ) är på hennes sida och så vidare.. bla bla bla.. sen var det en liten stund som inte infattade något värt att skriva om..
i alla fall så hamnar vi (jag och fia) i baren, hon inne i baren och jag på utsidan.. tillägger att J också var inne i baren, då kommer plötsligt fröken JC och ställer sig bredvid mig, hon hänger sig över baren (som inte var pygméanpassad för fem öre) och börjar prata med J, vad hon säger vet jag inte men hon sträcker sig och lägger armen om Js nacke och drar honom riktigt nära sig, vad hon ska göra vet jag inte riktigt men putte kommer och räddar situationen.. han drar bort J och ställer honom bredvid fia istället.. så lägger han Js arm runt fia med orden: stå här nu..
JC blir sur och går därifrån..
men efter ett tag kommer hon tillbaka och börjar skälla på putte som inte riktigt bryr sig.. av någon anledning har jag vid dettta tillfälle hamnat inne i barne och får agera lite bartender...
marie som redan från början bestämt sig för att hon ska lära känna J och ha ett snack med honom lyckas få sin vilja igenom.. fia försvinner och kvar står jag alldeles ensamen i baren..  det gick kanonbra så länge det beställdes öl..  men när H och hans kompis kommer fram och beställer redbull-vodka blir det lite svårare, speciellt eftersom rebullen tagit slut..
"DÅ VILL VI HA BRÖST" säger Hs kompis.. men H ursäktar honom  ingen fara svarar jag, jag tar det med med hans sambo senare.. "känner du henne" frågar han då väldigt förvånat.. ja det är klart svaraar jag.. då blir han lite nervös men ska skämta bort det hela med att beställa rumpa istället.. det ville jag inte heller "ge"(?) dem..  de fick var sin öl istället.. men inte ville de gå för det.. tillslut tjatade H till sig en puss.. han fick en MYCKET snabb puss och äntligen gick de iväg..
jag står kvar ensam bakom bardisken och pratade med folk.. när jag står där och pratar med en kille, som jag ionte kommer ihåg namnet på men singel var han det var det första han sa,så utbrister han plötsligt "fan vad tråkigt du har" innan jag hinner säga emot har han gått runt bardisken och vips så dansar vi lite vals.. dock var han lite för närgången för att en nykter josefinskulle tycka det var trevligt.. men marie kommer som en räddande ängel och säger att hon ska hem och därför behöver sina saker som är i min väska.. YES! det ordnar jag.. jag följer dig ut..  är jag snabb på att svara..
snabbt som en vessla smiter jag från baren och dansen och den obekväma situationen..
när vi kommer ut till garderoben hittar jag ett styck Fia och ett styck herr J som sitter och pratar.. vad de inte är helt medvetna om är att fröken JC stått och halvspionerat på dem.. haha men det är ju bara kul..

all of a sudden har nästan alla försvunnit.. de som är kvar har en fruktansvärt hög alkoholhalt (undantag jag och staffan).. det uppstår vissa ganska pinsamma situationer.. N försöker få in JC på toan, men hon blir arg som ett bi, somliga hävdar att hon redan "varit där" med hans kompis, men det vet jag inget om..

jag går iväg för att hämta racer.. väldigt tomt på gatorna måste jag säga.. utom när jag ska köra från marie tillbaka till festan för då går det två killar mitt i vägen "jävla puckon" muttrar jag, när jag kommer närmre ser jag vilka det är..  H och F som varit hos sino och fixat fyllekäk.. jag kommer oskadd tillbaka till festen som nu inte är så välbefolkad längre.. den består av fia, J, M, N och staffan.. och jag med då..  musiken är på högsta volym och av någon anledning dansar jag plötsligt bugg med M, lite läsktigt eftersom jag knappt vågar göra det när jag är full..  men det gick bra, inga skador iaf.. staffan går, som den ordningskille han är, omkring och plockar iordning.. och då, fan vad rädd jag blev.. kommer herr N ut i lokalen utan byxor!!!
shit tänker jag, har han inget alls på underkroppen??
det visar sig att de i födelsedagspresent fått lite olika sorters trosor, blöjor och varsitt linne..
det är alltså ett par trosor N fått på sig..  baktill hudfärgade och framtill leopardmönstrade.. som vi skrattade..
har massor med bilder på detta men känns inte helt bra att lägga ut dem här..
men vi övriga (vi med kläder på) fick oss ett rejält skratt..  senare fick han även på sig sitt linne (med namnet skrivet på) och sin blöja.. citat N:  "jag har up´n go, så jag kan bajsa vart jag vill".. efter många om och men får jag med alla (utom staffan och hans barbara) i bilen.. J lämnade sin barbara i lokalen men N fick med sig sin..

när jag lämnat av alla¨människor på olika ställen i anderstorp körde en trött josefin hem till fias place och la sig, kollade klockan i bilen när jag parkerade 04.54 när var jag uppe så sent senast? nykter dessutom??.. jaja alla överlevde.. men det var en seg fia jag hämtade dagen efter, för att inte tala om J som på allvar planerade att inte stiga upp på hela dagen..

detta blev ett himla långt inlägg..  och det tillägnas jennifer..  förlåt att det kom en dag för sent.. men att glömma blogga är väl inte lika dåligt som att glömma tanka??


Kommentarer
Postat av: Fia

Det var inte en dålig summering av lördagen i sin helhet. haha, men nog var det en rolig kväll tror jag. Mest för dig som minns ALLT! :D

Du är bäst <3

Postat av: Jelika

Josse, jag hörde talas om detta med brösten och jag är rätt vann vid att han fråga sånt. Tog iaf ett allvarligt snack med honom om detta att jag skiter i om han frågar tjejer om han får se deras bröst el om de vill ta en snabbis på toaletten eftersom jag vet att han skojar men det finns folk som inte vet om detta. Sen att vi bor i A-torp gör inte saken bättre för det finns ett x antal människor som är duktiga på att överdriva saker och till slut heter det att han gjort både det ena och det andra med folk.

Får hoppas detta gått in i hans huvud, annars kan de bli intressant och se vad det blir för rykten eftersom min sambo berättade allt när han gick upp dagen efter om vad han skojat om just för att jag skall veta sanningen!

Och hon som gav F mödarblickar, jag tror hon var med på förfesten jag var på!

Var iaf en tjej som satt och sa att hennes kompis var intresserad av en kille på festen men att han hade tjej men de skulle försöka få ihop henne och honom för de passade mycket bättre ihop!

Krama

2010-04-20 @ 10:29:44
URL: http://jelikas.blogg.se/
Postat av: jennifer

jag tackar så hemskt för denna summering av lördagen , & de va inte mitt fel att Gurra va extremt törstig denna kväll , så de så !

2010-04-21 @ 17:42:19
URL: http://voutii.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback