det är kallt ute

brrrrr.. har precis kommit in efter en "midnight smoke" med grannarna.. himla nice att bara stå och tjöta lite, synd bara att den ena grannen var GANSKA seg på att svara så han missade ju halva nöjet.. kallt som satan var det iaf... så nu sitter jag här med en kopp (mugg egentligen) te och försöker få upp lite värme i kroppen. (stod där ute i tofflor, leggins och klänning i typ 40 minuter)..

i måndags började jag med ett ommöblieringsprojekt som jag ska sysselsätta mig med på mina arbetslösa dagar, i tisdags fick jag ett sjukvik fram till minst onsdag, haha lite typiskt.. men idag när jag slutade ganska tidigt (12.30 egentligen men tog min rast vid tolv så jag gick hem då) fortsatte jag med mitt projekt, eller det blev en städning sv köket, välbehövlig sådan.

vid halv fyra tiden hämtade jag moggan vid kommunhuset och höll på att krocka lite med johnny inne på parkeringen.. vi åkte hem till mig och gjorde det vi gör bäst, surfar runt på youtube och garvar halv ihjäl oss.. efter ett tag blev vi hungriga och skramlade ihop alla enkronor vi hade så vi kunde dela på en pizza, gott var det minsann..
sedan var det Let´s Dance som gällde fast missade lite i slutet på första delen då jag var tvungen att köra moggan till bussen eftersom den sista går vid 22.00..  
jag kom hem och såg sista delen bara för att förfäras över att fel person åkte ut. (påminner mig om varför jag hatar alla sånna program) jaja bara magnus samuelsson eller morgan alling vinner så får jag väl vara glad..  men se till att få bort varl-jan och blondinbella så jag slipper få nässelutslag och andnöd när jag kollar.. att mojje fick en hjärtattack var ju himla dumt och så skickar de in en från familjen "hejvadviärduktigapåallt,attblandabarnprogrammmedutvikochmaffiainblandningärheltnormalt" (wahlgren) var ju inget jag hoppade av lycka över att höra direkt..  men men tur det inte var hans syster som kom med. FÖR DÅ HADE JAG BOJKOTTAT TV4 I MINST ETT HALVÅR!!       basta!!!

DAGENS

 "synd att det inte var sant" :
var inne på min resdagbok inna, där stod det att jag var i turkiet jus nu..  nix pix sa jag och grejade lite, vet inte hur jag gjorde men nu är jag tillbaka i gislaved iaf

"pinsamma kommentar" : (sades förresten igår) jag och mamma är på Gnosjö hjälper, plötsligt ringer en mobil med samma ringsignal som jag har, jag kollar min men den var det inte..  det ringer och ringer tillslut säger jag ganska högt "DET ÄR EN SÅN DÄR DUM JÄVEL SOM INTE FATTAR ATT DET RINGER" mamma svarar "SÅN SOM INTE VET HUR MAN SVARAR"..  så böjer jag mig fram för att kolla mellan hyllplanen, då upptäcker jag att det vibrerar och ringer från mammas jackficka..  fan vad jag garvade..  och mamma med. eftersom det ringt ett bra tag fick hon ta ett djupt andetag och skynda sig att svara (dolt nummer)..  en stackars socanställd som ringde, mamma full i skratt men försöker dölja det(ganska dåligt) och jag som nästan viker mig av skratt..  

"sanning"  : stockholm live är bland det roligaste som finns på hela youtube..





nu ska jag ge upp detta bloggande för idag..  och med tanke på att jag är FRUKTANSVÄRT trött så har jag säkert skrivit helt osammanhängande som vanligt.. och du anonyma spanjor/spanjorska som kommenterade mitt förra inlägg..  ditt kök kommer jag och kollar när du minst anar...  ,mohahaha


xoxo josafa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback