grattis på födelsedagen, här får du en brakförkylning med tillhörande andnöd

jag har inte bloggat på ett tag, detta beror på två saker.. jag försöker få datorn att inte vara så beroende av mig, avvänjning med andra ord. sedan HATAR jag treinternet. det fungerar ju typ aldrig. så jag mpste nog ta mig i kragen och sitta fem timmar i telefonkö för att säga det till dem.. kan ju annars maila dem en länk till min bloggsida, TREvlig läsning idiots!!

kommer inte ihåg när jag skrev sist, men i lördags började skriva på ett inlägg som inte kunde läggas in pga treäckelintrenetet som la av. morrrrrrr!!!

i fredags kom ialla fall mugada hit, vi städade och grejade en del, lördagen blev en lång dag som började med gemensam städning på området.. efter det var det lite fika och sedan gick vi in för att städa lite mer och baka lite tårta och duscha och sånt.. tårtan blev bra men inte perfekt, glömde den ena delen i ugnen för länge.. maffig chokladtårta med peanutbutterfrosting heter tårtan..  sketa god, och jag måst nog ta tillbaka mina misstankar om nöt allergi för jag har inte kännt av det alls trotts att vi i intog mer nötter än vad en normal människa gör på ett år (nästan iaf)..

på kvällen begav vi oss till maulin för lite förfest, det var inte så roligt där så vi åkte till mugadas mamma och hämtade henne. sedan var det parken som gällde. helt okej faktiskt trots att jag var körde..  och köra fick jag jävlar göra med..  första vändan blev till smålandsstenar med therese vid ett tiden.. sedan var det cina, magda, maulin och jennie. vi han med att palla lite majs på vägen (maulin och magda alltså jag och jennie gör inte sånt)... släppte av maulin och jennie hemma hos maulin.. tillbaka till gislaved för att släppa av magda och plocka upp emilie med vännor. bort med dem till shell. tillbaka till parken in med mugada., markus, micke och karl. köra dem till anderstorp.. när jag släppte av markus och micke ringde jennie och frågade om jag kunde köra maulin till akuten, hon hade försökt sig på akrobatik i en bäcksvart svale.. slapp köra henne, skönt då jag av erfarenhet vet att tempot på värnamosjukhus ligger långt under vad som är normalt..
jag och mugada körde sedan hem karl (den enda förutom therese som betalade morr!).. det blev lite kokta majskolvar innan vi slocknade i soffan.

söndag: upp vid tio snorig som en gnu (mugada vid elva). städade det sista och fixade lite med svampen. körde hem min hemhjälp (haha).. sedan kom morsnor farrar sent och bror.  JAG FICK EN CYKEL!! (kan mina hot haft någon verkan tros?)
efter tårtätning och allm'nt snack åkte parenteserna med respektive hem och jag tog en provtur på min nya racercykel. johanna tittade på från sitt köksfönster..  så bjöd hon upp mig på nybakta frallor. nice som sjutton..  samtidigt smsade mosing och erbjöd mig middag om jag ville ha (YES!!) klart jag åkte dit.. :)

måndagen jobbade jag på tallen, cyklade dit :D.. mådde inte helt bra men hoppades det skulle gå över.. cyklade hem vid fyra tiden. fick en astmaatack som fortfarande inte gått över.. (astma medicinen som har gått förbi utgångsdatum är nu också bortsprungen).. var hos jennie och mugada en sväng sen hem och däcka i soffan för att vid elvatiden vanka över till sängen. sov dåligt och vaknade flera gånger. sista gången runt halv fem kunde jag nästan inte andas alls  så jag la mig i soffan istället, eller halvsatt. kunde sova en stund till iaf...

idag var jag hos sjukgymnasten, kunde knappt göra de enklaste övningarna utan att behöva sätta mig och kippa efter andan, var bara där en halvtimma (tyvärr när jag hade mer tid för en gångs skull). sedan hem och sova till tio-halvelva.. upp äta lite gröt och bege mig mot dagens arbetsplats: granaten - rosa tornet. jobbade bara fyra timmar, tur det mer hade jag nog inte orkat.. hem lägga mig och sova en stund..  in i duchen/badet. då ringer mosing och säger att hon svänger in på min parkering.. shit hade ju tänkt att hon skujlle komma typ en timma senare. dessutom hade hon med sig två extrabarn..  ett spöke och en kittelapa..så goa barn.. sedan kom johannan förbi och hälsade på en snabb sväng.. 

nu sitter jag här och beklagar mig med en kopp lakritste (tack moa).. ska sova om en stund.. får se om jag får något jobb i morgon..  irene hade ringt men fick inte tag på henne så hon ringer la och väcker mig imorgon.. 
i morgon eftermiddag ska jag hem till jennan och mugada som hade fixat färdigt min present sa de..  spännande!! säkert en cykelhjälm..

för att liva upp stämningen i denna dystra födelsedagsblogg lägger jag upp ett mailj som magda fick på tagged.com..   himla svårt att svara på ett sånt här meddelande..  hur hade ni svarat? 


Message:" I'm here in Sweden since about a year and a half
 Did not practice sex with a girl Will die I'm sad I want to
see pussy Swedish Do color pink"


svarade något i stil med: perhaps you don´t get any puss because you are a pervert..



fridens mina vänner, fridens..  kramar josé (nu ett år närmre pensionen)

Kommentarer
Postat av: Jelikan

Grattis i efterskott.

Jo, jag har nog påbörjat en ny term med öronvuxen. Lite coolt faktiskt fast det hade ju självklart vart skönare och inte ha skiten.

Postat av: Moa

haha du såg lite smalare ut när vi var hemma hos dig.... du har väl inte cyklat för mycket????

2008-10-16 @ 06:37:47
URL: http://mcmoagirl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback