södra sveriges största myrområde!!

idag fick jag inget jobb så jag hämtade mugada vid ett tiden. vi åkte och köpte lite matsäck för att sedan bege oss ut till storemosse..  när vi kom dit valde vi att gå kävsjöleden..  orangea rundan..  14 km knallade vi runt på de där brädorna..  vi han spela in flera naturfilmer och prata om det mesta..  jag personligen han även med två kanonfina vurpor där knäskålen levde ett liv utanför sin vanliga placering.. den hoppade tillbaka av sig självt redan i fallet så det smällde bara till lite.. magda blev då sur för hon visste ju inte vart vi var exakt och hade inte orkat släpa eller bära mig till bilen som hon ändå inte kunnat köra.. ◊dagens i-landsproblem
när jag kom hem var det raka vägen in i duschen för att värma min frusna kropp men framförallt för att BLI AV MED ALLA ÄCKEL ÄLGLOPPOR!!! sen pratade jag en skvätt med modern i telefon efter det en skvätt med moan..  och så missade jag ju sä klart inte greys anatomy.. såg slutet på världens härligaste män..   lite mysigt med nägra hunkar och andra snyggingar såhär på kvällskvisten..

just nu sitter jag och skriver med magda och generalen om olika fågelarter.. jag och magda ska ge ut en fågelbok med tillhörande  skiva med läten på..  någon som vill köpa????

med på skivan finns bland annat:
gon orren
kukvipan
nötknäckaren
slampstaren
sängknarren
pungskvättarn (häckar i buskar och snår)
stumstaren
mfl..

nu blev ni lite suga på ornitologi eller hur erkänn

god natt bloggen..  wir hörs zumorgen... liebe José


Kommentarer
Postat av: anna

menar du att du missade bonde söker fru?

Postat av: Sanna

Jaa det är väl klart. Men just henne kan dom faktiskt göra sig av med. Dom andra är hääärligt. Måste skaffa mig några sånna vänner när man blir stor. Hahaha

2008-10-09 @ 13:27:22
URL: http://rickardsson.blogg.se/
Postat av: Adam

hjdksvfndms,av vdsjavnd saojvdsamknvsdjaövgn dsavölsdhvnj

2008-10-09 @ 20:47:14
URL: http://mcmoagirl.webblogg.se/
Postat av: Moa

ja som du nu såg då så skrev adam det att han ville ju ha varit med på mossen så det tyckteb han var dålig stil att ta med honom:( hehe bara så du vet det.

2008-10-09 @ 20:48:45
URL: http://mcmoagirl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback