guud vad det är synd om mig idag..

ibland när nån sitter och beklagar sig över hur synd det är om dem för en det ena en det andra kan man ju tänka för sig själv "sluta klaga din jävel du har jobb och tak över huvet " (ungefär)..  så har jag tänkte flertalet gånger idag.. ÅT MIG SJÄLV!!!  har legat och kännt efter alldeles för mycket idag. (nu vet jag hur en del jag känner har det)..  när jag legat ett tag och kommit underfund med at jag har mensverk, ont i knät, hostar som en gnu och snorar kunde jag nästan få till att jag hade ont i knät också.. och var nog lite hungrig och visst gjorde det ont i huvet med..  astman började jag också känna av.. hade ju lätt sjukskrivit mig själv i en vecka om jag inte sagt till mig själv på skarpen.. efter tillsägelsen klädde jag på mig lite och begav mig till affären, där jag givetvis glömde köpa de mest viktiga sakerna som vanligt..

igår var jag hos mammamutti där en del av släkten var, nämligen mormor, min morbror, hans samo och hans barn (mina kusiner alltså)..  fybubblan vad min yngsta kusin har djupa tankar..  var ute och gick med hunden ihop med honom, hans tankar om livet och allt sånt är på samma nivå som nån som är mycket äldre (han är nio)..  lite hemskt det där..  god mat bjöds det på iaf: grillat rådjurslår med potatisgratäng, kokta morötter och stekta kantareller.. mammsing hade lyckats med gratängen riktigt bra måste jag säga..  köttet får vi ge tempo i reftele beröm för,,

på tal om reftele minnes notering till mig själv: ÅK DIT OCH LAGA KLOCKJÄVELN SNART!!
påminnelse 2: ring värnamosjukhus och fixa nytt knäskydd. innan du dödar nåt oskyldigt barn eller något

(personlig liten lista på saker jag ska göra när jag blivit stadsminister)
1. inför reflexvästkrav på alla människor och djur, speciellt älgar och rådjur som skrämmer slag på mig lite då och då
2. ändra antalet arbetsdagar på veckan
3. inför obligatorisk slaktning alternativt kastrering på våldtäcksmän och pedofiler mfl.

listan kommer med all sannolikhet att förlängas..

måndag tisdag har jag jobb denna veckan..  hoppas det trillar in nåt mer annars får jag nog ta och fixa fler ställen att vara på..  sen har jag iofs två veckor  i rad dock ledig tisdagarna men den ena kan jag nog jobba på tallen..

nehe nu är det nog dags att sova lite.. och klockan har tydligen blivit måndag så jag vill gratta hansson och sanna som fyller år idag..  dessutom är ju jenny beräknad till idag så vi kan ju hoppas på tillökning i lilla familjen :D..


nån dag hade jag faktiskt tänkt att fixa till the bloggish lite (har varit doggeinspirerad hela  dagen så jag är lite stolt över att jag inte skrivit på förortssvenska)

dagens irritations objekt: störd 41 åring på tagged
han:"ÄR DU KÅT SNÅRT KL 00 00 BORJA SEX FILM PÅ CANAL PLUS"
jag: "sex filmer på en gång?? det var inte illa, eller är du en hatad särskrivare?"
han: "BRUKA DU SE PÅ SEX FILM DÅ VILL GÄRNA SNACK SEX MED DIG OM DU ÄR INTRESSERAD" (vet han vad skiljetecken är?)
jag: "nej har bara en tv så sex filmer kan jag inte se"
han: "HUR KLARA DU UTAN SEX FILM HAR DU SEXMEDEL HEMMA DÅ"
jag (börjar tappa tålamodet): "för helvete det heter sexfilmer, stava någorlunda rätt och sluta särskriv"
han: "DU SEX FILMER HJÄLPA MÖNGA MÄNINSKOR FÅR ATT HA ORGASM JAG KAN GÖRA DIG KÅT OM DU VILL"  (okej hur störd här han?)
jag: "det heter sexfilmer och inte sex filmer.. en anlfabet kan aldrig kåta upp en ordpolis"
han "SEXFILMER ORD KÅTA UPP DIG DÅ" (nu hittade jag blockera knappen) 

haha såhär efteråt är det lite kul men just då var jag bara så irriterad att jag kunde åkt och nitat idioten.. vet egentligen inte varför jag ens är inne på den sidan.. blir nästan bara förbannad.. fast endel roliga finns det ju.. haha.. ornitologkompisen till exempel.. haha..  en normal blan hundra tusen puckon.. (läser du detta så ta åt dig tsss)

nu är det bannemig godnatt govänner.. (himskanst vad långa mina inlägg blir hela tiden.. skulle ju kunna sätta ihop dem till en roman.. något till lilla mor i julklapp kanske?)

küsschen freunden // José

Kommentarer
Postat av: anna

ja, min mor läser min blogg.

härligt med sär skrivning förresten (ja medvetet särskrivet) :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback