hittade ett sketa gamalt inlägg som aldrig lagts in. NICE

Nu sitter jag här. Ska börja jobba imorgon, 06.15, jippie!
Jag tänkte summera min sommar lite snabbt.
v. 23
Studenten på torsdagen och balen på lördagen.
Mycket trevligt båda två. saknar en del från klassen. några träffar jag ju ibland vare sig jag vill eller inte.
Andra träffar jag inte alls, men om man är den enda som försöker hålla kontakten så tröttnar man snart.
hoppas det blir bättre när vardagen tar vid.
v.24
Åkte till Hultsfred med Anna. Mycket trevligt måste jag säga, har redan skrivit om det och lat som jag är
så orkar jag ju inte skriva om det.
v.25
började jobba på måndagen. Rätt kul faktiskt. de flesta jobbarkompisarna är ju kul. Lite tråkigt att byta avdelning sen
nuhar jag ju precis lärt känna de nya barnen och hunnit uppfostra dem. (typ)
v.27
gick på semester på fredagen. (äntligen). Nu ska jag bara göra sånt jag själv tycker om tänkte jag,
det har jag lyckats ganska bra med iaf,
var med therese typ hela helgen, hon är inte bra för mig. vi kommer alldeles för ansträngande saker att göra
ex: cykla till gislaved två dagar i rad för att det är roligare att promenera där än i andrastorp.
v.28
måndagen ägnade jag åt att bleka håret och va med Fia. tisdagen var jag med Fia, onsdagen blekte jag håret igen.
och var med Fia. (en tjatig historia det här) Det var skoj att träffa Fialotta igen. hipp hipp och galenskaparna &
aftershave är vårt liv. rädda-larma-släck..  
- vad är det för en penna som kostar 50 kronor?
- ja det är kulspets.
Jag skulle åkt till halmstad och tältat en sväng lördag till söndag eller något, sedan skulle jag och Erika gå på
Winnerbäck i Varberg på söndan men Erikan blev krank så jag fick gå själv. Träffade några trevliga människor
som jag var med på konserten. Efter den tänkte jag typ sitta och luffa på stationen men den var ju låst (och nästan alla mina grejer
var där inne). jag träffade fyra stockholmskor som gjort samma misstag som jag. Vi gick till någon slags pizzeria
för att värma oss. där satt vi sedan i tre timmar. jag kommer tyvärr inte ihåg namnen  på dem men
två sov mesta tiden medans jag och de andra två roade oss med att spela FINDING RAKEL [finding rackell]. det
är inte klokt vad man kan hitta på för tråkiga saker som blir askul bara för att man är trött.
runt halv tre snåret gick vi från pizzerian och gick och satte oss vid stationen. där träffade vi
en trevlig pojk från Tranemo och ett fyllo som följde efter oss. vi lurade av oss fyllot när Tranemo pojken
tagit en taxi "hem" till sitt tält.
Klockan fem skulle stationen öppna. fem över fem kom securitas gubben, vi var flera som var lätl sura då.
När vi kommit in till våra saker (sovsäckar och filtar var mest efterlängtade) la vi oss på golvet
och sov en stund. stockholmskorna försov sog så de missade sitt tåg men de hoppade på nästa. jag åkte med mitt tåg
till helmstad vid sju tiden.
I halmstad fick jag vänta en kvart ungefär innan tåget till Reftele kom. Väl i reftele fick jag vänta
en och en halv timma, inte så roligt. men det är inte alla som sovit på en träbänk i reftele.
till slut kom jag hem. då passade jag på att sova i tre dagar ungefär.
V.29
sov mest de första dagarna, var kattvakt tisdag till torsdag, himla ansträngande i solstolen.
På fredagen fick jag ett SMS av Malin min älskade Gillberg, hon undrade vad jag skulle göra på kvällen,
inget svarade jag har du något bättre förslag? Kom till mig så förfestar vi, sen åker vi till Morten.
jag åkte till malin, förfestade, men sen blev det inget morten. vi stannade i giclaved och hade skoj med Jenies
Slip-n-Slide bana istället (tre på natten ungefär). Jag Jennie och Malin vågade, men Ted fegade ur.
Efter en sväng inne på grannens studsmatta gick vi in och sen kommer jag inte ihåg mer vad vi gjorde fram tills vi gick och la oss.
Ted somnade snabbt (alldeles för snabbt, och högt) malin och jennie somnade också ganska snabbt men jag
kunde inte sova. Vid halv fem fick jag ett SMS av en kompis som frågade om jag hade lust att följa med ut och gå.
det hade jag så jag var ute och gick en timma eller något innan jag efter många om och men hittade en bra sov plats.
Dagen efter vaknade jag tidigt. Malin och Jennie som egentligen skulle varit i Halmstad hade inte köpt hem något ätbart
för fem öre så jag hittade några degistivekex som jag knaprade på medans jag var ute och gick min morgon promenad (ensam så när som på tesse i telefonen).
fram mot två tiden fick jag upp Malin och Jennie, äntligen tänkte jag som varit uppen sen halv tio.
jag tog bussen hem vid fyra någon gång gick bussen hem. jag hoppade av i stjärnehult och gick hem. Grattis på födelsedagen
Kent sa jag och gav honom en varm öl med tillhörande sugrör. innan jag la mig  i soffan och degade resten av dagen.
v.30
försökte göra minsta möjliga vettigt på längsta möjliga tid (nästan iaf.) Hjälpte till med veden lite faktiskt.
fast jag vet inte om jag ska kalla det för att hjälpa till, jag såg mest på medan jag pillar bort flisor i fingrarna
(så alla visste att det var jätte synd om mig för att jag inte hade några handskar).
Onsdag: jag Anna tar tåget från gnosjö (Borås om man kollar våra biljetter) till Göteborg. IGöteborg lyckas vi hitta rätt spårvagn
och tar oss förvånansvärt snabbt till Peders lägenhet. sen att eva inte vet skillnad på 12 och 52 var inte vårat fel.
När vi lämnat våra grejer  hos peder (i rummet som "är lixom kungligt" / Benjamin 8,5 år) går vi och äter kikärtor, det var
kanske några salladbitar och nån tomat och så men jag såg bara kikärtor, kikärtor överallt kikärtor.
Jaja, man blev mätt iaf. när vi kikärtat färdigt gick vi in på hemköp och gjorde bort oss, med mening (den här gången).
våra inköp:
*Fanta
*Choklad
*mashmallows. (hur det nu stavas)
*var sin glass
*plastkasse
när vi (jag) skulle betala konstaterar anna högt: "killen i kassan tycker vi är knäppa."  ja anna vad skulle han annars tycka?
 När vi shoppat klartgick vi hem till Peder och Eva och drack jordgubbsvin, cider och smultronvodka, till detta åt vi en del cholkad
och några mashmallows samtidigt som vi gjorde iordning oss.
Eva försökte förklara vägen till sticky fingers för anna och lustigt nog kom vi dit utan några missöden.
när vi kom dit mötte vi Thomas utanför. han hade fått med anna på "gå-in-gratis-listan"  och då var han lite sur för att han inte fått in mig där med
så han betalade inträdet för mig.
vid elva började bandet vi kommit dit för att se spela -insert coin- bandet innan fick jag en skiva av.. nice nice tyckte jag.
efter spelningen vet jag inte vad vi gjorde riktigt. men tiden gick och plötsligt skulle de stänga. då hamnar vi i en taxi på väg till något hotell,
vi kommer inte in där så jag och anna bestämmer oss för att gå hem. det får vi inte för de andra (fyra av de i bandet) så vi hamnar i en annan taxi
som kör oss "hem" till peder och eva iaf.
vid fyra är vi i säng och somnar strax därefter.
dagen därpå åker vi hem och så hjälper jag anna att jobba medans jag väntar på min buss hemhem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback