sen summering av Hultsfred

josse och anna begav sig av till hultsfred på onsdagen...

Allt gick bra, vid Balton kom jag på första saken vi hade glömt.. KAMERORNA! våra nya fina som jag och malin köpit.. men men .. dem får jag la ta med mig till Björkäng istället..

när vi kommit en bit längre kollar jag på anna och säger:

- jävlar! jag glömde sätta i örhängena igen.. nu kommer det växa igen och jag kommer få massa infektioner som är satans jobbigt..

anna kommer då på att jag får springa in och köpa ett par på vägen.. sagt och gjort.. värsta fula långa som inte passar i ena örat så jag fick gå med bara ett i..


när vi kommer fram till hultsfred, telefonerar jag osKar så han får komma och hjälpa oss att bära, (visa vägen sa jag till honom).
vi kommer fram till lägret, och där sitter Snygg Ola (äckel Ola).. herre min skapare, nästan alla där känner min bror, men ,men det fick gå.. anna började kvällen med att utbyta en del saliv med två av minderåringarna.. aj aj aj, det finns ord för sånna som dig.. hehe skojsen ein bissien..

torsdagen var helt okej.. till en början, aningens solstingig fram mot nio tiden på kvällen, då gick jag och anna och sov en stund hos sjukvårdspersonalen, jag på en bår och anna på trägolvet.. (fall någon är intresserad av onödig information så hette de som tog hand om mig james och carola).. anna var helt överseriös och undrade vad vi kunde göra dan efter för att undvika att det skulle solstinga sig igen, konvesation mellan A (ganska berusade Anna) och SJ (sjukvårdaren james)


A: vad ska vi göra i morgon och så då?

SJ: drick mycket vatten och ingen alkohol

A: okej.. mer,

SJ: ät bra till frukost, gärna yoghurt

A: mm, hmm går det bra med juice?

SJ: nja okej då, det är ganska starkt och så, sen är det bra om hon äter typ lite knäckebröd och så, det är bra.

A: går det bra med polarkaka?

SH: nja okej då.. keps på huvet och långärmad tröja

A: går det bra med hatt?

SJ: (suckar) ..


Fredagen var la ganska okej, anna hade hittat en kille vid bajamajorna dan innan (han såg ut som Darin)som hon ersatte mig med när vi kommit ifrån varandra.. själv stötte jag på lite folk som jag halv kände sen förut, osKar presenterade mig för två danskar som han hade hittat (?!).. sen hittade jag lite annat folk och så.. tillslut gick vi och la oss, lite mys för tre i tältet..

Lördagen var alkoholfri, "vi" skulle ju köra hem.  vi hittade en man (tveksamt) som ville åka med oss hem, därför fick han bära våra tyngsta väskor till bilen.. (mohaha) efter det spatserade vi  runt och lyssnade på diverse band (bl.a en av festivalens höjdpunkter KENT!!). när det drog ihop sig mot hemfärd hade "mannen" inte hört av sig så vi åkte utan honom... tokigt tokigt, ryggskott utan anledning typ..  hehe.. hemfärden var inte helt problemfri, vi upptäckte att det inte är så bra att vara dödstrött när man kör, sovpauser hjälper kanske lite, men inte helt.. tillslut kom jag hem, klockan var runt  06.30 på söndagsmorgonen. jag tog mig en välbehövlig dusch och sedan la jag mig ..

det blir Hultsfred nästa år också..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback