ajajaj..

hej alla som läser min blogg. (alla en eller något)
jag håller på att försöka skriva en liten roman om min sommar, men det har lixom hamnat lite efter och så iom. att jag börjat jobba nu och sånna mysiga grejer..


1. "Vad heter Finlands längsta man?"
"Enoch Nitti."

2. "Vad heter hans fru?"
"Sirka Nitti."

3. "Vad heter Finlands sämste bärodlare?"
"Maski Hallonen."

4. "Vet du vad Finlands näst bäste skidåkare heter?"
"Hackihälinen!"

5. "Vad heter Finlands sämste boxare?"
"Ranta Runtiringoen."

6. "Vad heter Finlands sämsta brottare?"
"Plaski Mattikainen."

7. "Vad heter Finlands bäste höjdhoppare?"
"Hoppa över Ribbalainen."



"Det var två finnar, Nilsa och Pinnka, som gick in på en svensk bar. Efter några öl var det dags att betala, varpå Nilsa gick upp till baren och sa:
"Jag drack två och Pinnka fyra."
"Då behöver du bara betala för två, för det kostar inget att pinka" sa bartendern.
När han kom tillbaka till Pinnka sa han:
"Vilken tur du har Pinnka, du slapp betala"
 
 

så tråkig är jag..
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback